י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קידוש ה': מהפכן השבת שהשתלט על נמל תל אביב

איש העסקים דוד נמני 'סוגר מסעדות בשבת סדרתי', מוסיף כעת את "פרש קיטשן" לרשימה הסגורה • דודי נמני: "השבת בשבילי היא מנוחה ומילוי מצברים, הפסקה מבורכת מהמירוץ השבועי ויכולת להתייחד עם המשפחה והכי חשוב- עם הקדוש ברוך הוא"

קידוש ה': מהפכן השבת שהשתלט על נמל תל אביב

לאחר שבצעד יוצא דופן לפני כ-10 שנים החליט איש העסקים דודי נמני מבעלי רשת המסעדות הידועה 'קפה-קפה' ו'לחם בשר' לסגור את הסניפים בשבת. כעת, הוא רוכש את מסעדת 'פרש קיטשן' הידועה בנמל תל אביב ומבטיח: "כשרות מהודרת וסגירה מוחלטת בשבת". הסניף שהיה פתוח בשבת מצטרף עם רכישתו של נמני לשורת מסעדות ובעלי עסקים שהחליטו בעקבותיו לסגור את הסניפים בשבת.

הכל החל לפני כ-10 שנים אחיו של דודי נמני, יניב, ניהל מסעדה בנמל תל אביב, וצצה הזדמנות עסקית במתחם לפתוח עסק חדש. הוא פתח אותו כסניף של 'קפה קפה' לא כשר, ומשם כל התהליך האישי שלו החל להתפתח, ויחד איתו הגיע גם התהליך העסקי.

"בחרתי להפוך את המקום לכשר חרף כל ההתנגדויות והקשיים שהערימו עליי", מספר נמני, "מודה ומתוודה כי בימים הראשונים חששתי להגיע למקום מכיוון שידעתי שמחזור העסק הולך להשתנות ולא בהכרח למצב ולמספרים חיוביים. אבל החיבוק שקיבלתי מהציבור החרדי היה כל כך עוצמתי וגדול, שהצליח להמם אותי ולתת לי כוחות להמשיך בדרך שבחרתי בה, תודה לא-ל."

לשאלתנו, מאיפה הוא אזר אומץ לסגור מסעדה מצליחה ביום הכי עמוס בשבוע, השיב: "כשחושבים על זה, אין סיבה עסקית הגיונית לעשות בחירה כזו בנמל תל אביב. הרי המתחם עובד הכי חזק, עם המספר הכי גבוה של מבקרים בשישי-שבת, אך אני מאמין בכל מאודי שהשבת היא מקור הברכה".

על תגובת המבקרים להחלטתו: "היו התנגדויות מקצה לקצה. הצטיירתי כבדיחה בעיניהם. אנשים לא הצליחו להבין את ההחלטה ויישומה, וכמובן נתנו לי חודשים ספורים עד שאגיע למצב של פשיטת רגל".

כמה הלכו בעקבותיך ובעקבות המהלך שעשית?

"בנמל תל אביב חמישה עסקים הפכו לכשרים. ומחוץ לנמל, אני מכיר מאות מסעדות שקיבלו אומץ ובחרו להפוך לכשרים ברוך השם. זה מרגש אותי מאוד."

אתה מתכוון להשתלט על כל עניין סגירת המסעדות בשבת?

"זה ברור שכל עסק שאפתח, יהיה כשר. בלי קשר למיקומו, כמות המבקרים בסביבה או קשיים כאלו או אחרים. אין משהו שיצליח לשנות את דעתי, וכל עוד אני יכול, אני אייעץ ואמליץ לכל בעל עסק לעשות את אותו הדבר. הצלחנו לשנות דעות של דירקטוריונים והנהלות שהיו נחרצים בנושא. והיום, ברוך השם, הרבה יותר מקובל וקל לבעל עסק שמעוניין להפוך לכשר במתחמים שונים בארץ, לעבור את המשוכה הזאת".

איך זה השפיע עליך מבחינה כלכלית?

למרות "הרווחים הגדולים" שכביכול היו אמורים להיות לעסק שפתוח בשבת, ברוך ה' היום הכפלנו ושילשנו את המחזור בזכות שמירת השבת. אני בטוח ומאמין שגם העסק החדש מסעדת 'פרש קיטשן' – מסעדה חלבית / דגים הכשרה בנמל תל אביב תהיה הצלחה גדולה מאד! בזכות הקהל לקוחות שלנו שתמיד מגיע לפרגן ומחזק אותנו!"

הוא מסכם בהתרגשות: "מאז שהתחלתי לשמור שבת אני מרגיש שינוי גדול! יש לי קשר חזק מאוד שרק מתעצם עם הקב״ה. אני מרגיש אותו כל הזמן וכוחות השבת שומרים עליי בכל ימות השבוע ברוך השם. השבת בשבילי היא מנוחה ומילוי מצברים. הפסקה מבורכת מהמירוץ השבועי ויכולת להתייחד עם המשפחה והכי חשוב- עם הקדוש ברוך הוא".

לכניסה לאתר של מסעדת פרש קיטשן הכנסו לכאן>>>

הכתבה פורסמה לראשונה באתר 'כל הזמן'

מסעדה כשרה למהדרין שמירת שבת פרש קיטשן דוד נמני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד