י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקום טהור מחוץ למחנה

תולדות אברהם יצחק עוברת לעיר שהחליפה שם

הרבי אישר, ובחסידות ממאה שערים שכבר חצתה את גבולות ירושלים לבית שמש וביתר עילית יגיעו להר יונה • 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון על הפרטים של מצוקת הדיור החמורה ב'אברהם יצחק' והבנייה בהר יונה

תולדות אברהם יצחק עוברת לעיר שהחליפה שם
הרבי מתולדות אברהם יצחק בשיחה לחסידיו צילום: באדיבות המצלם

בחסידות תולדות אברהם יצחק, שמרכזה בשכונת מאה שערים הירושלמית, סובלים כמו בשאר חלקי המגזר החרדי ממצוקת דיור קשה שהולכת ומחריפה.

בימים האחרונים הגיעה לפתחם של עסקני המוסדות הצעה מפתה של הקמת דיור מוזל לחסידים ומענה לבניית מוסדות החסידות באופן מיידי בהר יונה שבנוף הגליל (עד לפני כמה שבועות נצרת עילית).

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', ההצעה שכללה הקמת 400 דירות לחסידים ולאברכים הצעירים שיגיעו להתגורר במקום, עברה את אישורו של הרבי שנתן אור ירוק למהלך.

באמירת ה'תורה' בסעודה שלישית בשבת האחרונה פרשת חוקת, אף התייחס לכך הרבי בהביאו את הפסוק "ואסף איש טהור את אפר הפרה והניח מחוץ למחנה במקום טהור והיתה לעדת בני ישראל למשמרת".

האדמו"ר הוסיף והטעים, "הנה עכשיו הולכים למחוץ למחנה למקום טהור, מקום חדש שלא גרו שם עדיין, שלא היו שם גויים".

מדובר ביוזמה יוצאת דופן של החסידות הירושלמית הנאבקת במצוקת דיור קשה. חסידות תולדות אברהם יצחק ממוקמת בירושלים, אך שלוחותיה קיימות בערים בית שמש ומעט בביתר עילית. בגלל חשיבות המקום החדש שצפוי להיבנות עבור החסידים, הרבי יגיע כל מספר שבועות לשבות במקום בכדי לחזק את החסידים.

תולדות אברהם יצחק הר יונה מאה שערים הגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד