י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מעקב 'בחדרי'

בתום דיון סוער: ניצחון חלקי במאבק החינוך המיוחד

סאגת אפליית תלמידי המוכש"ר הגיעה לכנסת ובתום דיון בוועדת החינוך נרשם ניצחון מסוים בדרך לפתרון המשבר

בתום דיון סוער: ניצחון חלקי במאבק החינוך המיוחד
כיתה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מאבק הורי החינוך המיוחד הגיע היום (ראשון) לדיון סוער בועדת החינוך, שהוביל להישג במאבק מוסדות המוכש״ר על תקציב בני החינוך המיוחד, כשברקע איום של יושב ראש הוועדה יעקב מרגי לשבש את פתיחת שנת הלימודים שאמורה להיפתח בעוד כחודש.

מקור הדיון שהחל בשעות הבוקר היה לאשר את שכר ההורים לשנת הלימודים המתקרבת, אלא שחברי הכנסת יעקב טסלר ושלמה קרעי הודיעו כי הם מסרבים להצביע בעד עד לפתרון הסאגה סביב תיקצוב גני החינוך המיוחד.

במהלך הדיון אף הבהיר מנכ״ל משרד החינוך שמואל אבואב כי ״בראייה המקצועית של משרד החינוך אנחנו סבורים כי תקצוב גני הילדים של החינוך המיוחד שתחת מוסדות המוכש״ר צריכים להיות מתוקצבים כמו כולם ושאת בעקבות הוראת בג״ץ ביסודו אני סבור שהמהלך נכון גם לגני ילדים״.

יו״ר הועדה חה״כ מרגי ביקש לקבל את תשובות מאגף התקציבים של משרד באוצר מדוע הם מסרבים להעניק תיקצוב של כ-80 מיליון שקל, שיפתור את האפליה בין המוסדות, אלא שהאוצר סירב להביא תשובות. מרגי בתגובה הודיע כי הוא ישבש את פתיחת שנת הלימודים אם התקצוב לא יתוקן.

לבסוף, הוחלט בהסכמה עם חברי האופוזיציה בועדת החינוך הזמנית לאשר רק חלק מבקשת משרד החינוך. עוד סוכם על המשך דיון בכפוף לתיקון סאגת תקצוב החינוך המיוחד. במהלך הדיון הודיעו חברי יהדות התורה יעקב טסלר ויצחק פינדרוס כי באם הנושא לא ייפתר, הרי שהם יתנגדו להמשך הדיון שאמור לבוא כנראה בשבוע הבא.

חינוך מוכש"ר ועדת החינוך תקציב למוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד