י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אני אוהב את האותנטיות"

מה חיפש ראאד סאלח אצל יהודי ברלין?

איך בדיוק הגיע לא אחר מאשר ראאד סאלח לביקור באתר הבנייה של הקמפוס היהודי בברלין ההולך ונבנה? • "אתם מצד אחד לא מוותרים על העקרונות שלכם ומצד שני אתם יודעים איך להתנהל עם כולם", אמר סאלח

מה חיפש ראאד סאלח אצל יהודי ברלין?
ראאד סאלח אצל יהודי ברלין צילום: הקהילה היהודית בברלין

ראאד סאלח, לא, לא מי שאתם מכירים - אלא מי שעומד בראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בברלין SPD, ביקר באתר הבנייה של הקמפוס היהודי ההולך ונבנה בעיר.

סאלח, שנולד בכפר פלסטיני על יד שכם ובגיל שנתיים היגר עם הוריו לגרמניה, הפך לאחד הפוליטיקאים הבולטים בברלין.

ביקורו של סאלח, מגיע בהמשך לסיוע הגדול שלו למרכז היהודי המפואר, שייתן מענה לאלפי יהודים המתגוררים בברלין ומחוצה לה.

"מהרגע הראשון הוא גילה יחס חם במיוחד ליוזמה הזו שתאפשר את ביסוס והתרחבות החיים היהודיים", סיפר הרב יהודה טייכטל, רבה של ברלין, העומד בראש מיזם הקמפוס, "הוא קידם את התכניות בוועדות השונות והוכיח כמה שזה חשוב לו. לא בדיבורים בעלמא, אלא במעשים ממש".

הפוליטיקאי שנולד בכפר הפלסטיני סבסטיה והפך ללוחם גדול בנגע האנטישמיות, שנאת זרים וחוסר סובלנות, הסתובב באתר הבנייה וראה מקרוב את קצב העבודות האינטנסיבי.

"אני אוהב את האותנטיות שלכם", אמר לרב טייכטל, רבה של ברלין, "אתם מצד אחד לא מוותרים על העקרונות שלכם ומצד שני אתם יודעים איך להתנהל עם כולם".

בין השניים שוררת ידידות רבת שנים. בטקס הנחת אבן הפינה ותחילת העבודות, היה סאלח אחד מאורחי הכבוד ואף התכבד לשאת דברים. על פי הערכות, בתוך שנה וחצי לערך יעמוד הקמפוס על תילו, לתפארת יהדות ברלין.

ראאד סאלח ברלין הרב יהודה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד