ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לקראת הכרעה

המנדט השמיני בסכנה? נציג הליכוד מתעקש

סאגת במנדט השמיני של יהדות התורה טרם הסתיימה | בית המשפט צפוי לקבל החלטה סביב שאלת שיוך המנדט ובליכוד לא אמרו נואש ומצפים לקבלת המנדט שישפיע על תקציב הבחירות

המנדט השמיני בסכנה? נציג הליכוד מתעקש
קמפיין יהדות התורה צילום: Yehuda Haim/Flash90

הסאגה המשפטית סביב המנדט השמיני של יהדות התורה מגיע להכרעה סופית: בית המשפט מתקרב צפוי להכריע האם המנדט השמיני של יהדות התורה יעבור לידי המקום ה-36 בליכוד או שמא יישאר בידי נציג יהדות התורה.

בתום בדיקה שנערכה לבקשת בית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרתה כל צד בתביעה בדק עד ל-50 קלפיות בנוסף לבדיקה בסיסית שנערכה קודם לכן והוצגה בפני בית המשפט, כאשר העותר עמית הלוי מהליכוד הציג 31 קלפיות וטוען כי בית המשפט אמור להכריע שהמנדט יעבור לידי הליכוד.

על פי טענותיו של הלוי, בתום בדיקת 81 הקלפיות עולה כי הליכוד זכאי למנדט נוסף על חשבון המנדט השמיני של יהדות התורה. הלוי הגיש בשבוע שעבר מסמך המציג את תוצאות הבדיקה לבית המשפט המחוזי בירושלים, ואם נשיא בית המשפט יאמץ את תוצאות הבדיקה, הלוי ייכנס לכנסת על חשבון המקום השמיני ביהדות התורה.

כעת נותן בית המשפט המחוזי אפשרות לכל צד לדרוש לפתוח כמה מהקלפיות בהן קיים חשש לטעויות, כאשר באם אחד הצדדים יבקש לפתוח קלפיות ניתן לדרוש זאת עד לסוף השבוע הנוכחי ואת פתיחת הקלפיות יעשו באירוע מיוחד ביום ראשון בוועדת הבחירות של הכנסת.

ביהדות התורה סבורים כי גם אם ההליך יסתיים שלא לטובתם הרי שהוא לא יפגע בחברותו של נציגם בכנסת משום שההליך יתמשך לזמן רב, לפחות עד לאחר מערכת הבחירות, כך שנציגם כנראה יבחר מחדש. בתוך כך, בכוונתם לערער לבג״ץ באם עמדתם לא תתקבל בבית המשפט ושם יורו על העברת המנדט לליכוד.

כך או כך, גם אם ההליך ימשך עד לאחר בבחירות לכנסת ה-22, הרי שלהחלטה נוספות בעיקר משמעות כלכלית סביב עניין תקצוב הבחירות, כאשר באם בית המשפט יקבל סופית את עמדת הליכוד, הרי שיעבור לידיהם תקציב הבחירות בסך של כמיליון שקל על המנדט הנוסף שהיה אמור להגיע לידם לכתחילה.

יהדות התורה מנדט בית המשפט הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד