י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עבירה פלילית חמורה"

דרישה: לחקור הפרסומים על עברו של טקה

על רקע הפרסומים באמצעי התקשורת השונים על עברו הפלילי של סלומון טקה ז"ל, נשלחה פניה ליועמ"ש לחקור את הפרסומים הללו • "הפגיעה בפרטיותו של המנוח חצתה כל גבול והיא מהווה עבירה פלילית חמורה"

דרישה: לחקור הפרסומים על עברו של טקה
מחאת יוצאי אתיופיה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על רקע הפרסומים בימים האחרונים כי סלומון טקה ז"ל, שנהרג מירי שוטר מה שגרר את מחאות הענק של קהילת יוצאי אתיופיה בישראל - הוא בעל עבר פלילי עשיר.

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים - עו"ד אווקה זנה - פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט וביקש ממנו להורות על חקירה פלילית בגין שימוש במידע פלילי חסוי מהמרשם הפלילי של המנוח סלמון טקה ז"ל.

הפנייה נעשתה על רקע פרסומים שונים, בהם דווח על עברו הפלילי ה'מכביד', לכאורה, של טקה ז"ל. על פי חלק מהדיווחים, למנוח עבר של 14 תיקים פלילים. אולם הבוקר דיווחה גל גבאי בגלי צה"ל כי לא מדובר ב-14 עבירות, אלא אחת בלבד והיא סיוע למעשה גניבה והרשעה אחת. שני התיקים הנוספים הם שהמנוח זרק בקבוק מים על אחותו ואיים עליה.

במכתב ששלח עו"ד זנה הוא מציין, כי הפגיעה בפרטיותו של המנוח חצתה כל גבול והיא מהווה עבירה פלילית חמורה, לכאורה, שיש לחקור אותה. לדבריו, הפצת המידע הנ"ל נעשית תוך רמיסה גסה של איסורי החוק, ויש למצות את הדין עם האחראים לכך.

עו"ד אווקה זנה: "אופן ההתנהלות של המפיצים מעלה חשד ממשי כי הפצת המידע הפלילי, בין אם באופן מדויק בין אם באופן מסולף, נעשתה במזיד על מנת לצייר את המנוח כמי שאינו קורבן תמים. הפגיעה במנוח ז"ל ובמשפחתו היא כפולה: מעבר לפגיעה בפרטיותו של הקורבן, יש כאן גם פגיעה בשמו הטוב, כאשר הפרסומים הללו נעשו כדי להשמיץ אותו, ואסור לעבור על כך לסדר היום, קל וחומר אם מקור המידע הוא ממרשם שאמור להיות בידי רשויות המדינה בלבד".

סלמון טקה המאבק בגזענות משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד