ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אלו הם הרבנים החברים

התרגשות: בית דין חדש הוקם בירושלים

בית דין צדק חדש נוסד במוצאי השבת האחרונה כדי לטפל בנושאים הבוערים בשכונות צפון ירושלים • בקרוב יפורסמו הוראות ברורות ומסודרות מטעם הביד"צ, על כלל הנושאים שיהיו תחת טיפולם

התרגשות: בית דין חדש הוקם בירושלים
יסוד בית דין צדק חדש לשכונות צפון ירושלים צילום: באדיבות המצלם

בהתרגשות רבה קבלו תושבי השכונות בצפון ירושלים בשכונות: מטרסדורף, אונסדורף, בעלזא, צאנז, גני גאולה, ירמיהו, מנחת יצחק, כדורי, את הבשורה הטובה והמרנינה, על הקמת "בית דין צדק" מיוחד שיפקח על כל הנושאים והעניינים העומדים על הפרק בנוגע לצביונם ואורחות-חייהם של השכונות, אשר בראשו עומדים רבני השכונות, הרבנים הגאונים הגדולים: רבי ישראל גנס, רבי שמאי קהת גרוס, רבי ישראל ברגר, רבי חיים בונים שץ ורבי נפתלי קופשיץ.

הצורך בהקמת בית הדין גבר בתקופה האחרונה, עם גידולם והתפתחותם של השכונות באיכלוס מאות משפחות חדשות כ"י, כך שנדרש היה להקים גוף רבני המורכב מכלל רבני השכונות, שיפקח על כלל העניינים העולים מעת לעת.

במוצ"ש פר' חקת לסדר "מה טובו אהליך... משכנותיך ישראל", התאספו הרבנים הגאונים חברי הביד"צ ל'כינוס יסוד הבד"צ' בבית הגר"י גנס, כשבמהלך הכינוס נשמעו בקשב רב, דבריהם של הרב גנס ושל הדומ"ץ הגאון רבי אהרן זיכרמן.

כן הוגשה סקירה רחבה לפני הרבנים על הפעולות השונות ועל התוכניות לעתיד בהגברת הפיקוח על רשות הרבים ועל החנויות באיזור, כדי לשמור על צביון השכונות בקדושתן ובטהרתן, ולהקפיד כדת וכראוי על גדרי הקדושה במחנה.

לקראת נעילת האסיפה שתו הרבנים 'לחיים' תוך ברכה וציפיה שהקב"ה יערה רוח טהרה ממרום, ושנזכה לקיום הפסוק: "צאננו מאליפות מרבבות בחוצותינו, אלופינו מסובלים, אין פרץ ואין יוצאת ואין צוחה ברחובותינו", אמן.

ממזכירות הבד"צ מוסרים, כי בימים הקרובים יווצר קשר מטעם הביד"צ עם כל בעלי העסקים באיזור, כדי לוודא את התאמתם ואת אופיים, שיהיו מותאמים לרוח השכונות, לצביונם ולאופיים. כן יפורסמו בתקופה הקרובה הוראות ברורות ומסודרות מטעם הביד"צ, על כלל הנושאים שיהיו תחת טיפולם בעז"ה.

ירושלים צפון בית דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד