י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסיפור שמרגש את הקהילה

החתן ומשפחתו נתקעו בשדה; הקריה החרדית חגגה להם ה'אופרוף'

הסיפור שמרגש את הקהילה: משפחה בת 12 נפשות שהייתה בדרכה לשבת אופרוף בישראל - נתקעה בשדה התעופה בקנדה בשל יום העצמאות האמריקאי ומצאה את עצמה תקועה בשדה • בני הקהילה המקומית שלא הכירו המשפחה - נרתמו מיד לעזרתם וערכו להם שבת מרגשת

החתן ומשפחתו נתקעו בשדה; הקריה החרדית חגגה להם ה'אופרוף'
חרדים בטיסה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

משפחת גרינפלד ממונסי, שהייתה אמורה להגיע לישראל לרגל שבת העלייה לתורה של בן המשפחה - שיינשא מחר (שלישי) בשעה טובה ומוצלחת עם נכדת הרבי מקרלין סטולין במודיעין עילית - נתקעה לפני שבת בקנדה מבלי יכולת להגיע לישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי משפחת גרינפלד תכננה לחגוג בשבת האחרונה את העלייה לתורה בבית המדרש מכנובקא-בעלזא בבני ברק. המשפחה הגדולה, המונה 12 נפשות בלעה"ר, יצאה לטיסה דרך קנדה בכדי להוזיל משמעותית את הטיסה לארץ.

לשם כך יצאו בני המשפחה, יחד עם החתן, בטנדר ממונסי לעבר קנדה - מרחק נסיעה של כמה שעות. בני המשפחה לא לקחו סיכון ויצאו 12 שעות מראש לפני שעת הטיסה - בכדי להגיע בנחת.

אלא, שבגבול בקנדה וכן בהמשך הדרך הם נתקעו כמה שעות בגלל ה-4 ביולי, יום העצמאות של אמריקה; לאחר העיכובים הממושכים בכבישים הם הגיעו במהירות האפשרית לשדה התעופה, אלא שאז הם שומעים כי הטיסה יוצאת כבר והדלתות סגורות.

לדברי הפקיד במקום, האפשרות היחידה שלהם לשנות את הכרטיסים במחיר מוזל היא רק אם ידחו את הטיסה ליום ראשון. החברה גם הלכה לקראתם, היות שמדובר במשפחה גדולה, ותמורת תוספת של סכום פעוט סידרה להם את הכרטיסים ליום ראשון.

את עגמת הנפש של המשפחה המורחבת, על 12 נפשותיה, אי אפשר לתאר. הללו מצאו את עצמם בבת אחת בשדה התעופה במונטריאול, שם הם לא בקשר עם אף אחד, ובפעם ראשונה בחייהם הם הגיעו למצב שהם לא יודעים מה לעשות. מצד אחד, הם הפנימו כי האופרוף בישראל כבר לא יהיה, אבל לא ידעו היכן יערכו את השבת בקנדה.

בפינת החסד של קו 'אמר אביי', של הרב יונתן שטנצל, סיפר אחד התושבים מקרית טאהש מקנדה את הסיפור שעבר על המשפחה, וסיפר כי אם החתן נזכרה שפעם הייתה לה בעבר חברה שלמדה אתה וכי היא גרה כיום בקרית טאהש הסמוכה; אולם כבר הרבה שנים הן לא היו בקשר.

למרות זאת, אם החתן יצרה אתה קשר וסיפרה לה את הסיפור שהותיר אותה ואת משפחה תקועים ללא פתרון. מיד כששמע זאת בעלה, הרב ישראל מרדכי קרויס, הוא נרתם לעזרתם וארגן למשפחה שבת עלייה לתורה בקרית טאהש, כשכל הקריה משתתפת עמם בשמחה.

לאחר השבת סיפר הרב קרויס בהתרגשות, "זה היה מחזה מרגש כל הקריה היו על גלגלים, משפחת גרינפלד שלא הכירה אף אחד במקום ומעולם לא ביקרו בה לא יכלו שלא להתרגש לאחר שארגנו להם אולם לסעודות, וכמובן האופרוף בבית המדרש של האדמו"ר מטאהש כשהחסידים מלווים בבוקר את החתן כנהוג ללא שהם מכירים כלל את המשפחה".

טיסה קנדה אופרוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד