י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עוול כפול ומכופל

חשיפה: כך יממן שאמה הכהן את התחבורה הציבורית בשבת בעירו

חשיפת 'בחדרי חרדים': ראש עיריית רמת גן המבקש לפגוע בסטטוס קוו בעיר ולאשר את מיזם התחבורה הציבורית שתפעל בשבת בעירו - מצא דרך 'יצירתית' למימון הפרויקט שלו: קיצוץ במחלקות התורניות בעיר • איך מגיבים בסיעת ש"ס בעיר? • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

חשיפה: כך יממן שאמה הכהן את התחבורה הציבורית בשבת בעירו
שאמה הכהן על רקע תחבורה ציבורית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עיני התושבים כולם נשואות לישיבת מועצת העיר רמת גן שתתכנס מחר (שלישי) בשעות הערב, כדי לאשר את מיזם ראש העיר המבקש לפגוע בסטטוס קוו בעיר ולאשר את מיזם התחבורה הציבורית שתפעל בשבת, כשאת המימון לפרויקט צפוי להביא ראש העיר על ידי קיצוץ במחלקות התורניות בעיר.

ממסמך שהגיע לידי ׳בחדרי חרדים׳ עולה כי ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, צפוי להביא את התקציב של 210,500 שקל לאישור המועצה על ידי קיצוצים של 42,350 ש״ח מהמחלקה לתרבות יהודית ועוד 17,660 ש״ח מאגף לתרבות תורנית.

בנוסף, בעוד שאלת השאלות שנשאלת בקרב הציבור הדתי בעיר האם סיעת ש״ס תפרוש מהקואליציה ומהתפקידים אותם מחזיקים חבריה - באם אכן יאושר מערך התחבורה בשבת. ניתן לקבל את התשובה לכך גם מסדר היום שהוגש לנציגי המועצה לקראת הדיון מחר.

המסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

על פי סדר היום, ראש העיר יערוך שינויים בקרב נציגי ש״ס שהוא מעמיק עימם את הקשרים, כאשר האגף לתרבות יהודית שהיה בידיו של חבר המועצה זוהר ישרים מש״ס - יעבור לידיו של יו״ר הסיעה סגר״ע מנחם דוד; כשבמקום כך יקבל ישרים את תפקיד יו״ר ועדת הביטחון בעיר.

בש״ס המקומית אומרים ל׳בחדרי חרדים׳ כי הם עדיין פועלים ומנסים למנוע את ההצבעה או להשיג רוב שיצביעו נגד; אך באם ההצעה תעבור - הסיכוי לפרישה קלוש עד למאוד.

לדברי נציג ש״ס המקומי, ״מדובר בסוגייה רצינית וצריך תמיד לעשות שיקול נכון, קרי, מה תועיל הפרישה? האם היא שתמנע את התחבורה הציבורית? איך הציבור הדתי החרדי בעיר יכול להיפגע כתוצאה מהפרישה״.

חבר מועצת העיר רמת גן, אביהו בן משה, תוקף את סיעת ש״ס בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ ואומר כי ״ביום הפוגעני ביותר לצביונה היהודי של העיר רמת גן, באישור תחבורה ציבורית במימון העירייה במועצת העיר, בוחרת סיעת ש״ס החרדית באופן הזוי ולא ברור, להעמיק את אחיזתה בקואליציה הפוגענית ביותר במסורת ישראל שידעה רמת גן״.

לדבריו, ״סיעת ש״ס שהניפה בבחירות את דגל שמירת השבת - קיפלה אותו תוך פחות מחצי שנה מאז הסתיימו הבחירות, עבור תפקידים ריקים מתוכן ועבור כסף וג׳ובים. הציבור שומר המסורת ברמת גן יזכור זאת לאנשי ש״ס ויזכיר להם בבוא היום, שבחירתם להישאר בקואליציה וליהנות ממנעמי השלטון במחיר רמיסת ערכי היהדות במרחב הציבורי - תירשם ותיזכר על שמם ותהיה כאות קין על מצחם״.

מעיריית רמת גן נמסר: כל הנושאים הקואליציוניים בעירייה, כמו בממשלה, הוא מול הסיעות וראשיהן ולא מול המחזיקים. ברגע שיו"ר סיעה מבקש שינוי אין אפשרות לסרב לו אלא לנסות לשכנעו למשוך את בקשתו.

במענה לטענה כי ראש העיר קיצץ מתקציב התרבות התורנית ויהודית כדי להפעיל את מערך התחבורה הציבורית אומרים בעיריית רמת גן: "שקרים ולשון הרע שמופצים על ידי בעל אינטרס מתוסכלים".

תחבורה ציבורית שבת רמת גן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד