י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מכינה ללימודי רפואה בחו"ל ב 'תל אביב מדיקל קולג''

לימודי הרפואה בחו"ל נחשבים ליקרים במיוחד, יחד עם זאת נדרש לבצע שינוי דרסטי באורח החיים - לימודים אינטנסיביים לתקופה של לא פחות מ6 שנים, שלאחריהן נדרשות בין 4 ל-6 שנים נוספות עבור התמחות. רק אז ניתן באמת להתבסס כרופא במעמד בכיר • כיום קיימות מספר מכללות של מכינה ללימודי רפואה בחו"ל אשר מכינות את המועמדים  לבחינות הקבלה המחמירות באופן מקיף, ובעיקר ממוקד

מכינה ללימודי רפואה בחו"ל ב 'תל אביב מדיקל קולג''
לימודי רפואה צילום: pixsabay

בעבר נהוג היה כי סטודנטים אשר היו מעוניינים ללמוד רפואה בחו"ל, פנו ישירות אל האוניברסיטה באחת מהמדינות הרלוונטיות, לרוב ביבשת אירופה, צעד אשר לימים התברר מלא מעט בחינות כצעד שאינו חכם, בלשון המעטה, אשר הוביל למצבים של התרוצצויות ובזבוז זמן יקר, מצבי תסכול עמוקים עקב אי-עמידה בתנאי הקבלה הנדרשים מאותן אוניברסיטאות אליהן פנו, ובמקרים מסוימים, בקרב אלו שדווקא כן צלחו את מבחני הקבלה, חלקם חוו נשירה מוקדמת בשל רמת ידע שאינה מספקת ו/או אי-עמידה בקצב הלימודים האינטנסיבי.
על כל אלה נוספת כמובן הפגיעה הכלכלית עקב תשלומים מיותרים אותם ניתן היה לחסוך בקלות על ידי קבלת סיוע, הכנה מקדימה על ידי אנשי מקצוע וגופים מתאימים בישראל.

בשל הסיבות המוזכרות לעיל, במטרה להבטיח את מקומם בלימודי הרפואה מעבר לים, פונים סטודנטים רבים לקבלת סיוע של מכללות יעודיות המציעות שירותי מכינה ללימודי רפואה בחו"ל, אשר תפקידן להשלים את פערי הידע של אותם הסטודנטים, תוך התאמתו ויישור קו מלא של אותו הידע מולם הקריטריונים הנדרשים מהאוניברסיטאות ללימודי רפואה בחו"ל, ובאירופה בפרט.

לימודי הרפואה בחו"ל נחשבים ליקרים במיוחד, יחד עם זאת נדרש לבצע שינוי דרסטי באורח החיים - לימודים אינטנסיביים לתקופה של לא פחות מ6 שנים, שלאחריהן נדרשות בין 4 ל-6 שנים נוספות עבור התמחות. רק אז ניתן באמת להתבסס כרופא במעמד בכיר.

עד לפני כעשור לא נעשתה תוכנית הכנה מותאמת עבור סטודנטים אשר היו מעוניינים ללמוד רפואה בחו"ל, אולם בשנים האחרונות חלה תפנית במצב, וכיום קיימות מספר מכללות של מכינה ללימודי רפואה בחו"ל אשר מכינות את המועמדים  לבחינות הקבלה המחמירות באופן מקיף, ובעיקר ממוקד. בתום לימודי המכינה, יוכל הסטונדט להשתלב ביתר קלות בלימודי הרפואה בחו"ל, קל וחומר בשפה האנגלית, ללא בזבוזי זמן וממון.

המכינה ללימודי רפואה בחו”ל של תל אביב מדיקל קולג'

הותיקה מבין אותן מכינות אשר קיימות בישראל במטרה להכין את המועמדים לקבלה ללימודי הרפואה בחו"ל, הינה מכללה בשם "תל אביב מדיקל קולג' ", בה לומדים כיום סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ ואף מחו”ל.

רובם של הסטודנטים לרפואה אשר צלחו את מבחני הקבלה במיטב האוניברסיטאות בחו”ל ובעצם הבטיחו את עתידם, נרשמו ללימודי מכינה לרפואה בחו”ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג'.

המכללה מונה מספר סניפים ברחבי העולם, לרבות באירופה, והיא נבדלת משאר המכינות בכך שהיא הוקמה על ידי רופאים מוסמכים ואנשי מפתח בתחום ההוראה במקצועות המדעים - הליבה של תחום לימודי הרפואה.

צוות המרצים של המכללה מורכב מסגל מובחר של בעלי תארים מרשימים בתחום הרפואה והמדעים, כדוגמת:

מר עודד בסיס

MSc, מרצה לפיסיקה ומתמטיקה

פרופסור דן מאיור, מאוניברסיטת בר אילן

ראש החוג לכימיה כללית ויועץ אקדמי במכינה

פרופסור ג'רארדו ביק , מאוניברסיטת בר אילן

מרצה לכימיה ויועץ אקדמי במכינה

ד"ר שחר גבע

מנכ"ל המכללה

ד"ר אלון איקן

רופא , בוגר בהצטיינות של הפקולטה לרפואה בטכניון. מרצה לאנטומיה

ד"ר מיכל סקולניק

רופאה, בוגרת הפקולטה לרפואה בטכניון . מרצה לאנטומיה

שיתופי פעולה של מכללת תל אביב מדיקל קולג'

במסגרת שיתופי הפעולה ההדוקים של מכללת "תל אביב מדיקל קולג' " עם האוניברסיטאות לרפואה באירופה,  פותחה תוכנית לימודים ממוקדת אשר כוללת אך ורק את הנושאים הנדרשים לשם הקבלה ללימודי הרפואה בחו"ל.

שיתוף הפעולה האקדמי הבינלאומי נמשך באופן שוטף לאורך שנים, ואף כולל ביקורים תכופים בישראל של נציגים בכירים מטעם אותן אוניברסיטאות, במסגרת של ימי עיון והיכרות עם הסטודנטים.

יתרונות בולטים

מכללת "תל אביב מדיקל קולג' " מונה יתרונות רבים ומובהקים עבור אלו אשר מעוניינים בהכנה יעילה לקראת מבחני הקבלה לאוניברסיטאות ברחבי אירופה. היתרון הבולט מתייחס לתכנית הלימודים של המכינה, אשר "הונדסה" ע"י מומחים מתחום הרפואה והמדעים בפרט, מהאוניברסיטאות המובילות בארץ ובחו"ל. כמו כן, לתוכנית הלימודים של המכינה יש בוגרים שלומדים ברשימה ארוכה של אוניברסיטאות מוערכות באירופה, כלהלן:

אוניברסיטאות בהונגריה - אוניברסיטת סמלוויס, אוניברסיטת סגד, אוניברסיטת דברצן.

אוניברסיטאות בפולין – האוניברסיטאות בוורשה, פוזנן, שצ'צ'ין , גדנסק, לובלין, קולגיום מדיקום, קרקוב.

אוניברסיטאות בצ'כיה –  אוניברסיטת צ'ארלס בפראג(הפקולטה הראשונה,השניה, השלישית) , אוניברסיטת מסאריק בברנו , אוניברסיטת פלצקי באולמוץ , אוניברסיטת אוסטרבה, הפקולטה לרפואה בהרדץ' קרלובה.

אוניברסיטאות באיטליה – אוניברסיטת הומניטס , אוניברסיטת סאן רפאלה , אוניברסיטת פאביה , אוניברסיטת לספיינצה ברומא , האוניברסיטה לרפואה בנאפולי , האוניברסיטה לרפואה בבארי, האוניברסיטה לרפואה בטורינו, האוניברסיטה לרפואה בבולוניה.

אוניברסיטאות בליטא – אוניברסיטת קאונס ( LSMU ) , אוניברסיטת וילנה.

אוניברסיטאות בבולגריה – אוניברסיטת פלובדיב , אוניברסיטת ורנה , אוניברסיטת סופיה , אוניברסיטת פלבן.

ואף גם - אוניברסיטאות בקפריסין– European University Cyprus.

לסיכום, טרנד לימודי הרפואה בחו"ל הנו חי ובועט ואף נמצא במגמת עלייה מתמדת. יחד עם זאת, במידה והנכם חלק מאותו הטרנד ובכוונתכם להכנס למסלול של לימודי רפואה מעבר לים, יהיה נכון מבחינתכם להתעניין באופן רציני בלימודי מכינה ללימודי רפואה בחו"ל,

כצעד ראשון להגדלת סיכויי ההצלחה שלכם להתקבל לאוניברסיטה הנחשקת מבחינתכם ובכך להבטיח את עתידכם.

לימודים לימודי רפואה לימודי רפואה בחול רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד