י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למעלה ממיליון ש"ח

הפצוע מפיגוע הדריסה - תובע את המחבל

פצוע פיגוע הדריסה בירושלים הגיש תביעה אזרחית נגד המחבל הדורס על סך יותר ממיליון ש"ח, על הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לו

הפצוע מפיגוע הדריסה - תובע את המחבל
עתניאל אלקיים צילום: חוננו

עתניאל אלקיים שנפצע בפיגוע דריסה בירושלים לפני כשלוש שנים בירושלים, תובע כעת את המחבל הדורס בלמעלה ממיליון ש"ח, בעקבות הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לו כתוצאה הפיגוע. התביעה הוגשה ע"י עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו לבית המשפט המחוזי ירושלים, המייצג את הפצוע וחברו שסעד אותו בזמן ההחלמה מהפציעה.

בתביעה תואר הפיגוע שהתרחש לפני כשלוש שנים - ביום ב' דחול המועד סוכות תשע"ז - "המחבל הצטייד בסכין מטבח שאורך להבה כ-11 ס"מ ויצא מביתו סמוך לשעה 18:00. לאחר כחצי שעה של רכיבה הגיע לדרך חברון בירושלים, שם הבחין בחסימה משטרתית בשל אירועי חול המועד סוכות. הוא סובב את אופנועו והמשיך בנסיעה אך לאחר זמן קצר חזר לכיוון דרך חברון". 

"בעוד התובע וחבר נוסף צעדו סמוך למלון הר ציון בירושלים שמעו רעש של מנוע מכלי רכב המאיץ מאחוריהם, אופנוע הנהוג בידי הנתבע התנגש במכוון בעוצמה רבה בתובע מאחור - בצדו השמאלי, מעוצמת ההתנגשות הועף התובע באוויר ונפל עלה ארץ".

בהמשך התביעה נכתב כי "הנתבע .. קם והחל ללכת לעבר חברו של התובע תוך שהוא מחזיק בידו הימנית את קסדת האופנוע ובידו השמאלית סכין באורך 11 ס"מ, אותה הכין מבעוד מועד - בעת שתיכנן לבצע את הפיגוע".

עוד תואר כי "חברו של התובע נלחם על חייו ונאבק בנתבע. בשלב מסוים הסכין לא היתה יותר בידי הנתבע – או אז החל הנתבע לתקוף את חברו של התובע באמצעות קסדת האופנוע תוך שהוא הולם בפניו שלוש פעמים באמצעותה".

כתוצאה מכך נפצע אלקיים, סבל מפגיעות בגפיים, חבלות בפנים ונזקק לתפרים בראשו. חברו שהיה עימו נפצע אף הוא. כעת, תובעים אלקיים וחבר קרוב שסעד אותו בזמן החלמתו מהפציעות את המחבל על הנזקים הגופניים, הנפשיים והכספיים שעברו, בסכום של למעלה ממיליון ₪.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את שני התובעים מסר "אנחנו נעשה כל מאמץ כדי לגבות מחיר כמה שיותר כבד מאת המחבל. אנו מאמינים שבמלחמה בטרור צריך להילחם בכל הכלים האפשריים. הריסת בתים, גירוש משפחות מחבלים, שלילת אזרחות, ענישה כלפי כל גילויי תמיכה או סיוע למחבלים וגם פגיעה בכיס של המחבלים על ידי תביעות בבית המשפט".

"אנו עושים את שביכולתנו כארגון אזרחי ומצפים ככל אזרח שהמדינה תגביר את הענישה ותרחיב את כלי ההרתעה כנגד המחבלים האיסלמיסטים".

נזכיר כי לאחר גזר הדין הגיש המחבל, מוראד רג'בי מסילוואן, ערעור על חומרת עונשו. בימה"ש העליון דחה את הערעור, ועל רג'בי הושת עונש של 15 שנות מאסר. בדיון שהתקיים בביהמ"ש העליון העביר אלקיים מכתב מרגש לשופטים, במכתבו תאר את הצטרפותו לעם ישראל, ואת בקשתו מהשופטים שלא להיענות לערעור המחבל.

פיגוע דריסה תביעה אזרחית תביעה נזיקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד