ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות התיעוד המזעזע

השוטר שמשך בפאות החרדי הועבר מתפקידו

בעקבות התיעוד המזעזע בו נראה שוטר המושך בפאותיו של צעיר חרדי במהלך מעצרו בבית שמש, במשטרה החליטו להעבירו מתפקידו באופן מידי 

השוטר שמשך בפאות החרדי הועבר מתפקידו
הפגנה בית שמש צילום: עמרם פריזנד

בעקבות התיעוד המסעיר בו נראה שוטר מושך בפאותיו של צעיר חרדי במהלך מעצרו בשבוע שעבר בבית שמש. הודיעה המשטרה כי השוטר הועבר מתפקידו באופן מיידי.

מדובר בתיעוד יוצא דופן, שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', בו נראה מרדכי קרויזר, צעיר חרדי שנעצר ביום שישי האחרון במהלך מחאה בעיר בית שמש, במסגרת פינוי בתי הכנסת על ידי העירייה.

במהלך המעצר, כך ניתן להבחין באופן ברור מתיעוד הוידאו, נראה השוטר כשהוא תופס את הפאות של הצעיר החרדי - ומושך אותן. מראה המזעזע את כל מי שצופה ובעל קונוטציה לימים אפלים.

"המראה המביש של שוטר המושך בחזקה בפאותיו של חרדי תוך כדי מעצר, צריך לטלטל כל ישראלי. על המשטרה לערוך בדק בית כיצד אירוע כזה על גבול האנטישמיות מתרחש בתוכה, לטפל במקרה ולהבטיח שמראות כאלו לא יישנו" אמר שר הפנים אריה דרעי, לאחר שצפה בסרטון.

לדבר השר, "קו ישר עובר בין ההסתה החמורה ומשולחת הרסן שאנו עדים לה כלפי הציבור החרדי לבין המראות הללו. אני מקווה שהאירוע הזה יהווה תמרור עצור ושינוי מיידי של צורת השיח כלפי הציבור החרדי".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס אף הוא לסרטון וצייץ בחשבון הטוויטר: "האירוע בו נראה שוטר משטרת ישראל מושך בפאותיו של עצור תוך כדי מעצרו הוא אירוע מחריד וחמור מאד ונכון נהגה המשטרה שהשעתה מיידית את השוטר". ארדן הוסיף "אני מגנה כל אלימות של שוטר והפעלת כח שלא לצורך ביצוע משימתו. יש לסיים את חקירת השוטר בדחיפות ולפרסם הממצאים והענישה לציבור כמסר נגד אלימות שוטרים".

"החומר הועבר למחלקה לחקירות שוטרים" נמסר מדוברות משטרת ישראל בעקבות פרסום התיעוד. במקביל, כך המשטרה, "הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו באופן מיידי עד לבירור הנסיבות".

באשר לתקרית עצמה, נמסר מהמשטרה כי כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח נציגי רשות מקומית בביצוע צו, התמודדו עם מפרי סדר אלימים שידו אבנים לעברם וגרמו לפציעתם ולנזק לניידות ולבצע מעצרים. השוטרים פעלו לעצור את החשוד שהתנגד למעצר ובמהלך המעצר נפגע שוטר מרגלו ונגרם לו שבר. לצד האמור, הועבר החומר לבדיקה של מח"ש כמקובל. 

עו"ד איתמר בן גביר התייחס אף הוא לתיעוד המזעזע ואמר כי "במשך השנים האחרונות בציבור החרדי יודעים שכדי לתבוע שוטרים שפועלים באלימות, הטלפון הראשון אותו עושים הוא אליי, ואכן במשך השנים המשטרה שילמה ללקוחותיי מאות אלפי שקלים בגין אלימות משטרתית".

"לצערי, מי שמשלם את כספי הפיצויים היא המשטרה ולא השוטרים עצמם. בכנסת הקרובה נעביר חוק שיחייב שוטרים אלימים לשלם מכספם פיצויים לנפגעים כאשר ייתבעו בגין אלימות קשה שהפעילו ללא כל סיבה מוצדקת".

אלימות שוטרים שנאת חרדים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד