י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נתז הביא למותו

הממצאים שהציגו במח"ש למשפחתו של טקה

היום נפגשה משפחתו של סלומון טקה ז"ל, הצעיר שנהרג מירי שוטר בשבוע שעבר, עם נציגי מח"ש בירושלים. הנציגים הביעו צער בפני המשפחה וכן שטחו בפניהם את ממצאי החקירה עד כה

הממצאים שהציגו במח"ש למשפחתו של טקה
משפחתו של סלומון טקה ז"ל צילום: פלאש 90

לפני זמן קצר (שני) הסתיימה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים פגישה בין בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל ובאי כוחם - לבין מנהלת מח"ש, קרן בר-מנחם, והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים מומי למברגר.

בפתח הפגישה הביעו נציגי מח״ש והפרקליטות השתתפות בצערה העמוק של המשפחה. במסגרת הפגישה שמעו נציגי מח"ש והפרקליטות בהרחבה את טענות בני המשפחה ואת בקשותיהם.

במהלך הפגישה, הודגשה החשיבות הרבה בקיום שיח עם בני המשפחה, במגבלות המתחייבות לנוכח השלב בו מצויה החקירה. בפגישה גם נמסר לבני המשפחה, כי החקירה מצויה בשלב מתקדם לקראת העברה לבחינת פרקליטות מח"ש.

בתוך כך, נמסר לבני המשפחה, כי במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער.

לצד זאת הובהר, כי החקירה עדיין נמשכת, וכי עדיין לא ניתן לגבש תמונת מצב ברורה וסופית באשר לנסיבות הירי ומהלך האירועים שהביאו לתוצאה הטראגית. כן הובהר, כי מטבע הדברים, עדיין מוקדם לקבוע מהי המשמעות המשפטית של הממצאים העובדתיים, שכן כאמור החקירה טרם הסתיימה.

בעקבות הפרסומים בנוגע לעברו הפלילי של טקה, במחלקה לחקירת שוטרים ביקשו לעדכן כי הפרסומים הינם שגויים. "בנסיבות העניין, הוחלט כי מח"ש תקיים בדיקה בנוגע לכך".

סלמון טקה מחש משטרה הפגנת אתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד