י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השוטר שמשך בפאות יושעה?

עדים למעצר זומנו לתת עדות - ארדן יבדוק

בעקבות התיעוד הקשה בו נראה שוטר מושך בפאותיו של מרדכי קרויזר והודעת המשטרה לפיה היא תעביר את השוטר תפקיד - במשטרה החלו לזמן עדים למעצר • השר ארדן אמר כי יבדוק את המקרה

עדים למעצר זומנו לתת עדות - ארדן יבדוק
גלעד ארדן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר פרסום התיעוד הקשה בו נראה שוטר מושך בפאותיו של מרדכי קרויזר והודעת המשטרה בעקבותיו כי השוטר הועבר מתפקידו. המשטרה החלה לזמן אנשים לעדות או חקירה אנשים היו עדים למעצר.

בוועד למען אסירי ציון שחשף את תיעוד הוידאו אומרים ל'בחדרי חרדים', כי קיבלו מספר לא מועט של פניות מתושבי בית שמש שנכחו בעת מעצרו של קרויזר, שקיבלו שיחת זימון להגיע לתחנת המשטרה. "אין לנו ספק שמדובר בהתנכלות בעקבות פרסום הוידאו". לדבריו, השלושה זומנו לתחנת המשטרה בבית שמש.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים שמשטרת ישראל נמצאת תחת משרדו, התייחס לתיעוד הוידאו וצייץ בחשבון הטוויטר "האירוע בו נראה שוטר משטרת ישראל מושך בפאותיו של עצור תוך כדי מעצרו - הוא אירוע מחריד וחמור מאוד". השר ארדן הוסיף "נכון נהגה המשטרה שהשעתה מיידית את השוטר".

אולם במשטרת ישראל הבהירו ל'בחדרי חרדים' כי השוטר לא הושעה מתפקידו במשטרת ישראל, אלא הועבר לתפקיד אחר. במשטרה אמרו כי עד לסיום בדיקה של מח"ש, השוטר ישמש בתפקידים בהם הוא לא בא במגע עם הציבור. בעקבות כך הגיב השר ארדן כי יבדוק את הדיווח של המשטרה.

"אני מגנה כל אלימות של שוטר והפעלת כח שלא לצורך ביצוע משימתו" אמר ארדן, "יש לסיים את חקירת השוטר בדחיפות ולפרסם הממצאים והענישה לציבור כמסר נגד אלימות שוטרים".

חקירה עדות אלימות שוטרים גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד