י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בטיפול צה"ל

הותר לפרסום: מנהרת טרור אותרה בגבול עזה

תוואי מנהרה נוסף נחשף בדרום הרצועה במהלך בניית המכשול התת קרקעי בגבול | "המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה"ל", נמסר לתושבים

הותר לפרסום: מנהרת טרור אותרה בגבול עזה
כוחות הנדסה של צה"ל מחוץ למנהרת חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

במהלך בניית המכשול התת קרקעי בגבול רצועת עזה בתוך המועצה האיזורית אשכול, שאמורה למנוע אפשרות של מעבר מנהרות מרצועת עזה לישראל, כך הותר לפרסום הערב (שני), נחשף תוואי מנהרה נוסף בדרום הרצועה.

בעקבות איתור פיר המנהרה, מבצעים לוחמי צה"ל חקר של התוואי, והאיזור נאסר לכניסת אזרחים, עד לסיום תחקור פיר המנהרה, מה אורכה ועד להיכן היא מגיעה.

על פי הדיווח ב'כאן 11', מדובר במנהרה ה-18 שנחשפת בעוטף עזה בשנתיים האחרונות.

פיר מנהרה אותר סמוך לגדר המערכת באזור דרום המועצה האיזורית אשכול. המנהרה אותרה כאמור, הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובי העוטף.

"המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה"ל", נמסר. "אנו מודים לחיילי וקציני צה"ל הפועלים בנחישות ובאומץ לב בהגנה על ישובינו".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול הגיב לחשיפת המנהרה, "מאז צוק איתן אנו זוכים למעטפת הגנתית מערכתית ומקיפה שמוכיחה את עצמה, המכשול מפני איום המנהרות וכיפת ברזל. המכשול אשר נבנה במהירות לאורך הגבול מסכל את איום מנהרות הטרור ואת אירועי החדירה. ההגנה הזאת מאפשרת לנו להשקיע בפיתוח , צמיחה וקליטה בישובים ובזה אנו עוסקים. אנו יודעים שצה״ל פועל גם מול טרור הבלונים וסומכים שגם לכך ידע לתת פתרון מלא. אני מבקש להודות לחיילי וקציני צה״ל אשר מופקדים על משימת ההגנה עלינו יום ולילה ומאחל שיחזרו הביתה בשלום".

מנהרת טרור גבול עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד