י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

המסר של גפני לראש העיר: "נציג חילוני לא אמור לתת לנו הוראות"

לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי אגף החינוך החרדי בירושלים לוקה בחוסר תפקוד בעקבות פרישתם של ראשי האגף, גפני מעביר מסר לראש העיר, לפיו: "נציג חילוני שמונה בקדנציה הקודמת לא אמור לתת לנו כעת הוראות, מנהל מנח"י בעיריית ירושלים צריך להיות איש מהציבור החרדי"

המסר של גפני לראש העיר: "נציג חילוני לא אמור לתת לנו הוראות"
חבר הכנסת משה גפני צילום: באדיבות המצלם

חשיפת ׳בחדרי חרדים׳: לאחר הפרסום בשבוע שעבר על כך שהאגף החינוך החרדי בירושלים בחוסר תפקוד בעקבות פרישתם של ראשי האגף איתמר בר עזר וברוך הלפגוט, יו״ר דגל התורה מעביר הערב (שני) מסר לראש העיר משה ליאון לפיו ההתנהלות שם לא תוכל להימשך.

במפגש שקיים עם נציגי דגל התורה בעיר התייחס חבר הכנסת משה גפני לפרסום ב'בחדרי חרדים' ואמר כי "נציג חילוני שמונה בקדנציה הקודמת לא אמור לתת לנו כעת הוראות, מנהל מנח"י בעיריית ירושלים צריך להיות איש מהציבור החרדי. השלטון התחלף ולא צריך להיות בכלל וויכוח על העניין הזה".

כזכור ׳בחדרי חרדים׳ דיווח כי אגף החינוך החרדי בירושלים צפון לעבור שינויים , כאשר בשבועות קריטיים אלו צפויים מנהל האגף איתמר בר עזר וסגנו ברוך הלפגוט לפרוש בקרוב מתפקידם.

מי שבפועל מנהל בימים אלו את האגף, הוא מנהל אגף החינוך בעיר אביב קינן, אשר כלל הנושאים מגיעים בימים אלו לפתחו.

מנהל מוסד חרדי אמר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳, כי בקרב ראשי המוסדות שמתכוננים לפתיחת שנת הלימודים הבאה רווחת הדעה כי יש להעמיד חרדי בשלב הביניים בראשות האגף, הוא מציין עוד כי "אין לנו תלונות על קינן, אבל מי שעוסק ומקבל החלטות בחינוך החרדי צריך להיות מנהל מקצועי מתוך הציבור החרדי".

בשבוע שעבר כינס ראש העיר משה ליאון ישיבה בה השתתף גם מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש העיר אברהם בצלאל במהלך הפגישה הביעו השניים שביעות רצון מתפקודו של מר קינן ולצד שביעות הרצון סוכם כי למען יציבות האגף כי ייצא לדרך מכרז לטובת שלושת התפקידים של האגף החרדי ובהם מנהל אגף החינוך החרדי, סגנו וכן מכרז נוסף למנהל אגף משאבי חינוך חרדי, שתחת מחזיק התיק, סגן ראש העיר ישראל קלרמן.

על פי ההסכם הפנימי בין דגל התורה לש״ס, בראשות אגף חינוך חרדי יעמוד אדם מטעם דגל התורה, כששמו של חבר מועצת העיר בית שמש שמוליק גרינברג עולה כמועמד, ובראשות אגף משאבי חינוך חרדי יעמוד מועמד מטעם סיעת ש״ס.
במקביל עד בימים אלו יוצאים לדרך שיבוצים מקצועיים לתלמידות הסמינרים שלא שובצו בקבוצה הראשונה.

משה גפני עיריית ירושלים משה ליאון חילוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד