י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התפקיד הנחשק מתפנה

הקרב החדש שצפוי בין ש"ס ליהדות התורה

המאבקים בין ש"ס ויהדות התורה נרגעו מזה זמן רב, אך נראה שקרב מסוים עשוי להפר את השקט: יו"ר מועצת בתי העלמין צפוי לסיים את תפקידו, בשתי המפלגות לוטשים עיניים לג'וב הנחשק

הקרב החדש שצפוי בין ש"ס ליהדות התורה
בית קברות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

Oבשבועות הקרובים צפוי יו"ר מועצת בתי העלמין הלל הורביץ, לסיים את תפקידו כשמאחורי הקלעים החל בימים האחרונים הקרב על היורש. בש״ס רואים את התפקיד בידם אלא שמנגד, מופעל לחץ גם על יהדות התורה לפעול למינוי של נציג מטעמם.

התפקיד הוא בין התפקידים הנחשקים בעסקנות החרדית, כאשר מלבד השכר והתנאים של התפקיד הכוללים רכב ומשרד הוא כולל סמכויות בנושא בתי העלמין בסביבת ירושלים וסמכויות בנושאי הקבורה, חלוקת חלקות וכן עוסק בנושאים תקציביים בין חברות הקדישא.

באופן לא רשמי, מאחורי הקלעים מיעדים את התפקיד לארז מלול, המשמש כיום כראש מטה המנכ״ל במשרד לשירותי דת, אלא של'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים פנו גופי קבורה לחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב בדרישה להציב מועמד גם מטעמם.

מי שצפוי להכריע את הקרב, אלו חברי וועדה מיוחדת שבוחרת את האיש הנכון לתפקיד ובהם ראש העיר ירושלים, נציג דתי מטעם העירייה, נציג מטעם המשרד לשירותי דת (השר או המנכ״ל) ונציג מוסכם מטעם גופי הקבורה בעיר ירושלים.

כבר עכשיו ניתן להעריך כי הקרב צפוי להיות מרתק, שכן בשתי המפלגות ינסו להשתמש בכוח הפוליטי אותו הם מחזיקים בעיריית ירושלים. בשלב זה נראה כי נציג גופי הקבורה יקבע את זהות היו״ר הבא. בחדרי חרדים ימשיך וידווח.

בתי עלמין יהדות התורה ש"ס הלל הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד