י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
וּבְכֵן צַדִּיקִים יִרְאוּ וְיִשְׂמָחוּ וַחֲסִידִים בְּרִנָּה יָגִילוּ

היערכות בעולם החסידות: 4 חתונות ענק הערב לנכדי האדמו"רים

הכנות בחצרות החסידים לקראת שורת שמחות הערב - בבני ברק, מודיעין עילית וביתר • היכן תתקיים חופה ברחובה של עיר? באיזו חסידות יסיימו ב-23:00 את ה'מצווה טאנץ'? והיכן דורשים לשמור על הניקיון ולא להעיר את השכנים? • 'בחדרי' עם הלו"ז המלא של החתונות הגדולות

היערכות בעולם החסידות: 4 חתונות ענק הערב לנכדי האדמו"רים
האדמו"רים מויז'ניץ, סלונים, קרלין ודאראג צילום: שוקי לרר

חתונות ענק בחוג החסידי הערב (שלישי): מדובר בארבע חתונות גדולות בחצרות החסידים; מחזה נדיר בעולם החסידות. החתונות יתקיימו בחצרות ויז'ניץ, קרלין סטולין, סלונים ודאראג - מהחצרות הגדולות בציבור החסידי; בהן האדמו"רים משיאים את נכדיהם.

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש את המפה המלאה ואת לוח הזמנים המלא מהחתונות הגדולות הערב. 

ויז'ניץ: חתונת ענק לממשיך שמחל'ה 

החתונה ההיסטורית הראשונה בחצר חסידות ויז'ניץ; כאשר אלפי אורחים מחו"ל, חסידים, ידידים ובני משפחה, צפויים להשתתף בשמחה הגדולה לרגל נישואי נכדו בכורו וחביבו של האדמו"ר מויז'ניץ - החתן שלום שמחה יששכר בער, המכונה "שמחל'ה". בן בכור לבנו יחידו של הרבי -  הרה"צ רבי חיים מאיר הגר.

ההכנות לקראת החתונה של "הממשיך" לבית ויז'ניץ נמשכות כבר חודשים ארוכים. בחסידות מתרגשים במיוחד לאור העובדה כי מדובר בחתונה ראשונה אחרי שנים, מאז סיים הרבי לחתן את ילדיו בשנת תשס"ד, וכעת נכנסים לסדרת החתונות לנכדי הרבי.

סדרת האירועים החלה מהשבת הקרובה, שבת חוקת, עם מעמד העלייה לתורה - עד אחרי אירוע השבע ברכות האחרון. ‏מעמד החופה יתקיים בצומת הרחובות עזרא ושלמה המלך.

בחתונה צפויים להשתתף המוני חסידי ויז'ניץ, אורחים, אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, אישי ציבור מכל גווני הקשת, חברי כנסת ועוד. מי שאחראי על מעמד החופה מטעם הרבי, הוא העסקן ר' אהרן יוסף קורניצר - שקיבל זאת במינוי אישי. 

במרכז חסידי ויז'ניץ נערכים בהתאם מול הגורמים הרלוונטיים וביניהם עיריית בני ברק, משטרת ישראל ואיחוד הצלה שיאבטחו את האירוע מתחילתו ועד סופו, כשהכניסה לאירוע באמצעות כרטיסים ובעיקר לבעלי שטריימל בלבד.

לקראת השמחה הגדולה נערכת מקהלת ויז'ניץ לאירועי השמחה הרבים. המקהלה בניצוחו של מנצח ומלחין חצר ויז'ניץ מזה קרוב ל-40 שנה הרה"ח ר' מנדל פולק, יחד עם בעל המנגן שמואל בנימין וויס. חברי המקהלה למדו בחודשים האחרונים מגוון של שירי שמחה, התעוררות והודאה אשר הולחנו במיוחד לקראת השמחה הגדולה.

החתונה תסתיים לפנות בוקר כאשר שיא השיאים יהיה ריקוד המצווה של הרבי מויז'ניץ בניגון ה'הקפה השישית' בשמחת תורה, שצפוי להקפיץ את החסידים טפח וטפחיים מעל הקרקע; כשעל פי המנהג בחצרות ויז'ניץ, הבחורים לא ישהו במעמד ה'מצווה טאנץ' בהיכל השמחה כי אם בבית המדרש הסמוך.

הרבי מויז'ניץ במצווה טאנץ בחתונת בעלזא. צילום: שוקי לרר

קרלין סטולין: נכדה ראשונה בארץ וחתונה במודיעין עילית

בחסידות קרלין נרגשים לקראת חתונת נכדת הרבי הערב, בת לחתנו הרב משה וויליגר, עם נכד הגה"ח ר' ישעי' גרינפלד אב"ד ווינה, בן לבנו הרה"ג ר' אברהם יהודה גרינפלד; מדובר בחתונה הראשונה של נכדת האדמו"ר הנישאת בארץ. שני נכדים כבר נישאו עד כה, אך מעבר לים.

חידוש נוסף: לראשונה לא יקיימו את החתונה בגני התערוכה כמו ילדי הרבי; החתונה תיערך במרכז הקהילתי 'מנחת שלמה' בעיר מודיעין עילית - שם מרוכזים רבים מחסידי קרלין. 

בקרלין, כמו בקרלין, קבלת הפנים תחל כבר בשעה 15:00 בצהריים. מעמד החופה יתקיים בשעה 16:00. שמחת חתן וכלה בשעה 19:3. ברכת המזון בשעה 22:25, כשלאחר מכן ייערך ריקוד ה'מצווה טאנץ' עד השעה 23:00; לאחר מכן תתקיים תפילת ערבית וסיום החתונה. 

לרגל השמחה פורסמו שורת הוראות, עשרה במספר, על ידי ועד השמחה בחסידות. 

א. צילום והקלטה. על פי בקשתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א אין לצלם או להסריט, ואין להקליט בשום מכשיר הקלטה, באם נתקלים במקרה של צילום או הקלטה, נא למונעם מכך ולהעמידם על האיסור, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום!

ב. מקומות ישיבה. בעת הקבלת פנים מיועד למשפחה ולאנ"ש מגיל 45 ומעלה.

ג. מעמד החופה. היציאות לחופה כפי ההכוונה במקום.

ד. לאחר החופה ריקודי שירה ושמחה.

ה. לחיים ומזל טוב. אחרי החופה יעברו זקני אנ"ש אברכים ובחורים לאמירת מזל טוב ולחיים, באולם השמחה.

ו. כיבוד וסעודה. עפ"י הוראות בעלי המקום אין להכניס אוכל בקומת השמחה, הוכן בר כיבוד מיוחד ברחבה ליד הכניסה ובקומה ראשונה.

ז. זייט מענטשין. ציוד יקר ערך נשכר לשמחת הנישואין, בנוסף לכלים, ציוד וריהוט של האולם, העולה הון רב. נא ונא לשמור כראוי במשנה זהירות על הריהוט ועל החלונות מסביב לא להערים אשפה, וועט איר זיין חסידים.

ח. נקיות. במשך השמחה, כפי שתחזינה עיניכם, יפוזרו פחי אשפה נא לשמור על הניקיון, להשתמש בהם, ולהעיר לאלו שאינם שמים לב על כך.

ט. מניעת נזקים. יצוין כי בעבר שולמו ע"י ועד השמחה עשרות אלפי ש"ח לאחר השמחה, עקב נזקים שנגרמו מחוסר אחריות או שימת לב מספקת. נא להזהיר גדולים על הקטנים ולמנוע חילול השם והוצאות כספיות מיותרות.

י. ילדי החמד בשמחת החתונה, האחריות על הילדים במשך שמחת החתונה היא על ההורים בלבד.

חתונת קרלין. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

סלונים: מתחמים שונים לחסידים; לא לצפור עם הרכבים בסיום השמחה 

בחסידות סלונים יחגגו הערב חתונה לנכד האדמו"ר מסלונים, בן לבנו הרב דוד ברזובסקי, עם בת הרה"ח מנחם זאב חסידה. כמיטב המסורת, החתונה נערכת באודיטוריום שברחוב ברסלב בעיר ביתר עילית, שם יחל מעמד הקבלת הפנים כבר בשעה 16:30 אחר הצהריים, כשלאחר החופה, בשעה 17:45, בדיוק עוברים החסידים לברכת מזל טוב אצל הרבי - כפי שהונהג בשבתות וימים טובים. 

החתונה עצמה מתחלקת לכמה מתחמים: בסעודת המצווה, החסידים ובני המשפחה מגיל 42 ומעלה נמצאים באולם החתונה המרכזי, אברכים עד גיל 42 נמצאים באולם 'פנינת ביתר' ברחוב מפעל הש"ס, בחורי הישיבה גדולה נמצאים בחצר מתחם האודיטוריום ובחורי הישיבה קטנה וכיתה ח' נמצאים באולם 'הדקל' ברחוב זוועהיל, בחורי הישיבה של ביתר נמצאים בחדר האוכל של הישיבה והילדים מכיתה ה' עד כיתה ז' נמצאים בשטיבל של החסידות ברחוב מפעל הש"ס. 

השמחה עצמה מסתיימת בשעה 22:30, אז מסתיים ה'טיש' של הרבי בשמחה ומתחילים את ברכת המזון ואת ריקוד ה'מצווה טאנץ', בחורי החסידות מתבקשים להיות אך ורק ביציע בעת הריקוד של הרבי עם הכלה. 

בחסידות מבקשים מהחסידים שלא להפריע למנוחת השכנים הנמצאים בקרבת מקום, ולא לצפצף עם הרכבים; ומבקשים להתחשב בהליכה שקטה לאוטובוס או לרכב ולצאת מרחובות סמוכים גם אם זה מאריך את הדרך בכמה דקות, העיקר לא להטריד את מנוחת השכנים. 

הרבי מסלונים בריקוד מצווה טאנץ. צילום: די וואך

דאראג: אולם חדש ושש חתונות לנכדי הרבי בחודשים הקרובים 

בקרב קהל חסידי דאראג התרגשות גדולה, לרגל שמחת נישואי נכדו של הרבי - החתן אפרים פישל קליין, בן לחתנו הרב מרדכי קליין אב"ד וואשרהעלי, עם בת הג"ר אהרן ליברמן, נכד הגר"י ליברמן ראש כולל 'שומרי החומות' וחתן הגר"מ גלבר ונין הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר גאב"ד זכרון מאיר.

שמחת החתונה תתקיים בהיכל בית המדרש הגדול ברחוב יצחק נפחא בב"ב, והיא פותחת סדרת חתונות לנכדי הרבי שיתקיימו בעז"ה במהלך החודשים הבאים - שש חתונות שייערכו בקרוב ובמהלך החורף.

בחתונה זו ייחנך לראשונה אולם חדש בבניין המוסדות, הממוקם בקומה החמישית, מעל קומת בית המדרש הגדול, האולם החדש מצויד במיטב מערכות החשמל והמיזוג, אשר בבנייתו הושקעו מאמצים רבים, במטרה לחסוך בעלויות הרבות הנלוות לשמחה, והוא מיועד לשמחות ואירועים הנערכים בבניין המוסדות למשפחות החסידות שיחסכו כסף רב בשמחות אותם הם עורכים.

בהמשך ישמש האולם כהיכל עבור ה'ישיבה קטנה'. כמו"כ נרכש ציוד יקר ערך, שולחנות כסאות, במות, טריבונות - פרענצ'עס וכדו', אשר ישמשו באירועים הבאים בחצר הקודש.

לצד ההכנה הגשמית, ישנה גם הכנה רבתית בחלק הרוחני. מאות תלמידי השיבה יגישו במהלך ימי השמחה מנחה לאדמו"ר - קבצים תורניים ובהם סוגיות שנערכו ברוב עמל ויגיעה על ידי תלמידי הישיבה לרגל השמחה, כמו"כ נלמדו כעשרים וחמשה אלך דפי גמרא בעל פה במסגרת ארגון 'ידיעת התורה'.

כך גם כוללי האברכים מגישים את מנחתם, כשלושת אלפי שעות לימוד ברציפות. והאדמו"ר מביע תמיד את שמחתו הגדולה על מנחות הביכורים הללו המוגשות לפניו, באומרו כי שלימות השמחה מביא הוספה בלימוד התורה, וכך תשפיע השמחה שפע רב שמחות לכל בית ישראל.

הרבי מדאראג בחתונת נכדתו. צילום: שוקי לרר

המחותנים של הרבי מבעלזא מחתנים

ולסיום, עוד שמחה מעניינת תיערך הערב, שני המחותנים של הרבי מבעלזא שילידיהם נשואים לנכדי הרבי, הם מחותנים בפני עצמם. הערב תתקיים שמחת החתונה לבן הרה"ג רבי גדליה משה סאפרין, בן האדמו"ר מקאמרנא גבעת שאול, עם בת הרה"ג רבי יחיאל מאיר פנט ר"מ בישיבת נדבורנה וחתן האדמו"ר מגארליץ זצ"ל.

השמחה תתקיים באולמי רויאל ברח' שלמה המלך בבני ברק, ככל הנראה הרבי מבעלזא שיגיע לבני ברק לחתונת נכד גיסו הרבי מויז'ניץ - יגיע גם כן להשתתף בשמחת המחותנים.

חתונות עולם החסידות מרכז חסידי ויז'ניץ קרלין סטולין חסידות דאראג חסידות סלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד