י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תתבייש לך"

נתניהו חושף: השר לקח מסוק צבאי לחתונת בתו

כתב 'החדשות' חשף אמש כי נתניהו העמיד לרשותם של שני מיליארדרים מסוק של חיל האוויר, לאחר שבמשך 5 שנים קיבל מאחד מהם טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים | נתניהו הגיב בשידור חי בפייסבוק כי מדובר בטובת ישראל וחשף כי שר הביטחון לשעבר שכיום ב'כחול לבן', לקח מסוק צבאי לחתונת בתו

נתניהו חושף: השר לקח מסוק צבאי לחתונת בתו
נתניהו ויעלון בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תיק 1000; כתב המשפט של 'חדשות 12' גיא פלג חשף אמש (שני) במהדורה המרכזית, תמלילים מחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק המתנות המכונה 'תיק 1000', בו ישנה המלצה להעמידו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים.

פלג חשף לראשונה כי באחת מ-12 הפעמים שנחקר במעון ראש הממשלה נשאל נתניהו על אודות פעילות חריגה שביצע, כשהעמיד מסוק מחיל האוויר הישראלי לרשותו של איל ההון ארנון מילצ'ן וחברו איש העסקים ההודי רטאן טאטא, לטובת טיסה עסקית פרטית בירדן. 

מתמלילי החקירה שהציג הכתב בשידור, עולה כי נתניהו קיבל בתמורה טובות הנאה במאות אלפי שקלים סיגרים ומשקאות במשך 5 שנים ולכאורה גם החזיר תמורה, למשל כשהעמיד לרשות שני המיליארדרים מסוק של חיל האוויר בכדי שיטוסו עמו לפגישה עם מלך ירדן לטובת עסקיהם.

זמן קצר לאחר פרסום הדברים ב'ערוץ 12', פתח ראש הממשלה שידור חי בפייסבוק והגיב לדברים, לא לפני שתקף את התקשורת וצביעותה, כשהיא עוסקת רק בו ולא במושחתים אחרים לכאורה כדוגמת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, "החוקר רצה שאזכר אם הזמנתי מסוק למישהו. נזכרתי. היה את רם עמנואל, הוא בא לארץ בשביל הבר מצווה של הבן שלו. היה חשוב לתת לו מסוק שיתור את הארץ".

"התחקיר מראה שכבר לפני 10 שנים היה לי את החזון המפותח של השלום הכלכלי", טען נתניהו והוסיף כי "יכולים לראות מה קרה מאז - הודו נחשבת לבעלת ברית. החזון עצמו קורם עור וגידים ורואים את זה בוועידה בבחריין. רואים איך ניסיתי לקדם את הדברים לפני 10 שנים. למה? כי זה טוב לישראל".

נתניהו הוסיף לעקוץ בשידור החי את מי שהיה שר הביטחון בממשלתו מטעם 'הליכוד', וכיום ב'כחול לבן', ח"כ בוגי יעלון וגילה, "כשבוגי היה שר ביטחון, הוא לקח מסוק לחתונה של בתו".

בתגובה רשמית ששוגרה מטעמו של ראש הממשלה נתניהו לערוץ, נכתב, "מה שהחוקר לא הבין ברור היום לכל אזרח בישראל - שראש הממשלה קידם באותה העת יחסים אסטרטגיים עם הודו שהפכה לבעלת ברית ראשונה במעלה של ישראל ושהוא קידם כבר אז את חזון השלום הכלכלי שבא לידי ביטוי רק לאחרונה בוועידה הכלכלית בבחריין. היום, בראייה לאחור רואים כיצד החזון שראש הממשלה דיבר עליו והוביל אותו לקידום הקשר האסטרטגי עם הודו התממש, ושמה שהנחה את ראש הממשלה נתניהו היה האינטרס הלאומי של ישראל".

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הגיב לדברי נתניהו בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "ביבי, שמעתי שאתה מזכיר את טיסתי במסוק לחתונת בתי, בקשר לטיסה שארגנת לחברך מילצ׳ן, כפי שעלה בחקירת המשטרה. לאיזה שפל ירדת!? אתה יודע (אולי גם את זה אינך זוכר), שחתונת בתי נערכה בקיבוצי שבערבה, ביום חמישי של שבוע מטורף: הממשלה הושבעה ביום שלישי, ארחנו את הנשיא אובמה ביום רביעי (הייתי אצלך בבלפור עד אחת אחרי חצות), ולמחרת, יום חמישי, שבו אני צריך לבצע הערכת מצב ראשונה כשר הביטחון, ולאשר מבצעים וגיחות - ביקשתי מאנשיי לבדוק מה הדרך הזולה ביותר להביא אותי לחתונה בזמן".

"אחרי בדיקה" משחזר יעלון "הוצע שאוטס במסוק, במסגרת אימון של טייסי מילואים, שבין כה וכה צריכים לטוס, כדי לשמור על כשירות. הגעתי לחתונה כשעה לפני האורחים. אתה מציג את זה כשחיתות? תתבייש לך!", כך יעלון בגרסתו.

משה בוגי יעלון בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן מסוק גיא פלג חקירות נתניהו תיק 1000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד