י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המשרד גבה כספים בניגוד לחוק - הח"כ החרדי פעל להחזרתם

הורים שרשמו את ילדיהם למעונות היום ולמשפחתונים נאלצו לשלם דמי רישום גבוהים ובמקרים שהילדים לא התקבלו - הכסף נותר בידיהם של המנהלים. ח"כ ארבל התערב בנושא ופעל לרפורמה במצב האבסורדי

המשרד גבה כספים בניגוד לחוק - הח"כ החרדי פעל להחזרתם
ארבל צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לקראת פתיחת שנת הלימודים: בשורה להורים שיקבלו את כספים חזרה שנגבו מהם בניגוד לחוק. בעקבות פנייה של ח"כ משה ארבל - כספם יוחזר אליהם.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי ח"כ משה ארבל מש״ס פנה לשר הרווחה חיים כץ בעקבות פניות שהגיעו ללשכתו וטען כי דמי הרישום הגבוהים למעונות היום ולמשפחתונים לא מוחזרים להורים גם אם ההחלטה היא לא לקבל את הילד מכל סיבה שהיא.

ארבל כתב לשר חיים כץ: "נודע לי מפניות ציבור שהגיעו ללשכתי כי הורים לילדים רבים נדרשים לשלם דמי רישום למעונות היום והמשפחתונים בסכום העומד על מאות שקלים... שעה שהמוסד החליט שלא לקבל את הילד מטעמיו הוא, אין מקום לחיוב שערורייתי זה שמכביד על הוצאות ההורים".

כאמור, בעקבות פנייתו השיב הבוקר משרד העבודה והרווחה כי על המסגרות להחזיר את דמי הרישום להורים שילדיהם לא התקבלו למסגרת. בנוסף, נמסר מהמשרד כי גובה דמי הרישום המקסימלי שניתן לגבות מההורים הופחת לאחרונה ועומד על 130 ₪ בלבד וחל איסור על המוסדות לגבות למעלה מכך.

לדברי חבר הכנסת משה ארבל: "קיבלתי פניות רבות בנושא חשוב זה, שכל כך מקשה על זוגות צעירים במדינה, ואני שמח שמשרד העבודה מכיר בצורך להקל על ההורים בכל הנוגע לדמי הרישום המנופחים של מעונות היום והמשפחתונים. חשוב שכל הורה יידע מהן זכויותיו ויכיר שעליו לפנות למשרד העבודה, לאגף למעונות יום, אם דמי הרישום לא מוחזרים לו או אם מעון ילדיו דורש דמי רישום גבוהים מהמותר בחוק. רק כך ניתן יהיה לעקור את התופעה הזו מהשורש״.

משה ארבל משפחתונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד