י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ייבוא מחו"ל

למה לא ישראלי? האסטרטג החדש של כחול לבן

למרבה האירוניה, מפלגת 'כחול לבן' בחרה אסטרטג שינהל את קמפיין הבחירות, אך הוא אינו תוצרת 'כחול לבן' כי אם ייבוא מארה"ב | מדובר בג'ואל בננסון, החתום על שני ניצחונותיו של ברק אובמה, אך חתום גם על כשלונה של קלינטון

למה לא ישראלי? האסטרטג החדש של כחול לבן
בני גנץ צילום: פלאש 90

המפלגה שבחרה בשם 'כחול לבן' כמשהו שמסמל ישראליות, בחרה דווקא יועץ לקמפיין הבחירות שלה מעבר לים. על פי דיווחו של העיתונאי בן כספית ב'מעריב', האסטרטגי היהודי אמריקני ג'ואל בננסון ייעץ לקמפיין של מפלגת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד.

בננסון, ניהל את קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית ברק חוסיין אובמה, בשתי ההתמודדויות שלו בזה אחר זה, בהן ניצח, עם זאת ברזומה שלו גם כשלון - הוא הוביל ב-2016 את קמפיין הבחירות של המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון לנשיאות, אך זו הפסידה לנשיא הנוכחי דונלד טראמפ.

"שכירת שירותיהם של מומחי סקרים וייעוץ אסטרטגי אמריקאים אינה דרמטית, ונעשית בעיקר כדי לנצל את מאגר הידע העצום שלהם בניתוח סקרים וממצאי שטח", אמרו גורמים בצמרת 'כחול לבן' ל'מעריב' והוסיפו, "הבוחר הישראלי בעל מאפיינים שונים מהבוחר האמריקאי, ובסופו של דבר, את העבודה האמיתית נצטרך לעשות כאן, בשטח".

כחודש לפני הבחירות הקודמות לכנסת ה-21, דיווח הכתב הפוליטי ספי עובדיה ב'ערוץ 13', על אודות חילוקי הדעות בין אנשי גנץ לאנשי לפיד. הכתב ציין כי בין גנץ ולפיד שוררת אחווה ושיתוף פעולה מצוין. באחת הישיבות העירו אנשי 'יש עתיד' לאנשי גנץ על הקמפיין ואמרו כי הוא "לא חד ואינו אפקטיבי". בתגובה הטיחו אנשי גנץ באנשי לפיד, "הקמפיין עבד מצוין עד שהגעתם".

במפלגת 'כחול לבן' הגיבו אז לספי עובדיה ואמרו, "יש יחסים מעולים ועבודת צוות בין המנהיגים ובין היועצים וניתן לראות את התוצאות בשטח – תוך זמן קצר הפכה כחול לבן למפלגה הגדולה ביותר".

בתגובת המפלגה תקפו את הכתב אישית ואמרו, "חבל שעיתונאי רציני עסוק ברכילויות וספינים של יריבים לחוצים".

לפני כחודש דווח ב'ישראל היום' על כך שגנץ המריא לארה"ב כדי לתור אחר אסטרטג ממולח לקמפיין הבחירות שלו, כזה החתום על ניצחונות. כאמור, מי שנבחר לבסוף הוא ג'ואל בננסון הצפוי לנחות בימים הקרובים בישראל כדי להתחיל לייעץ ל'כחול לבן'.

יועץ אסטרטגי קמפיין בחירות בחירות 2019 מפלגת כחול לבן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד