י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממליך הממשלות של 2019

סקר: גוש השמאל חזק מהימין - ליברמן יכריע

סקר שמתפרסם היום מגלה, כי אביגדור ליברמן הוא האיש האוחז במושכות גם לאחר הבחירות הקרובות ובלעדיו לאף אחד מהגושים אין רוב • החרדים נחלשים במנדט אחד

סקר: גוש השמאל חזק מהימין - ליברמן יכריע
אביגדור ליברמן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

האם שוב נראה שוויון? סקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של 'כאן11' מוכיח שוב כי ח"כ אביגדור ליברמן הוא ממליך הממשלות של 2019 ובלעדיו אין ממשלה. לא בראשות הימין ולא בראשות השמאל. יתירה מכך, גוש השמאל-מרכז-ערבים משיג יותר מנדטים מגוש הימין, כשמפלגה אחת חשובה אף מתנדנדת על סף אחוז החסימה והיא 'איחוד מפלגות הימין' בראשות השרים בצלאל סמוטריץ, והרב רפי פרץ.

לו הבחירות היו נערכות היום, הרי ששתי המפלגות הגדולות היו נחלשות בכוחן מ-35 ל-30 מנדטים כל אחת.

המפלגה השנייה בגודלה היא 'ישראל ביתנו' של ליברמן עם 9 מנדטים וכן הרשימה הערבית המשותפת עם 9 מנדטים.

לגבי המפלגות החרדיות; 'יהדות התורה' נשארת יציבה על פי הסקר וזוכה ל-8 מנדטים, לעומת ש"ס שזוכה רק לשבעה מנדטים.

מפלגת 'העבודה' בראשות היו"ר החדש/ישן ח"כ עמיר פרץ מתאוששת קימעא וזוכה ב-7 מושבים בכנסת ה-22, כך גם 'מרצ' עם יו"ר חדש - ניצן הורוביץ נוסקת ל-6 מנדטים. 'ישראל דמוקרטית' בראשות אהוד ברק לא עושה רושם מיוחד על הציבור הישראלי והיא עדיין מדשדשת נמוך ועומדת על 5 מנדטים.

בנוסף בדק הסקר ריצה משותפת של 'הימין החדש' של נפתלי בנט יחד עם 'זהות' של משה פייגלין וממנו עולה כי השניים מקבלים 5 מנדטים.

שר החינוך הרב רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עדיין לא עשו די בתפקידיהם בכדי להרשים את ציבור בוחריהם ומפלגתם 'איחוד מפלגות הימין' מדשדשת סביב אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

תוצאות הגושים הן; גוש השמאל מרכז וערבים זוכה ל-57 מנדטים, לעומת גוש הימין שזוכה ל-54 מושבים בכנסת. מי ששוב סקר אחר סקר מחזיק במפתחות להקמת הממשלה הוא אביגדור ליברמן עם תשעת המנדטים שלו.

האחרון הצהיר בימים האחרונים כי לא יהיה חלק בממשלה עם החרדים ואיחוד מפלגות הימין, כך שהמלאכה צפויה להיות קשה ומאתגרת ביותר.

הסקר נערך על ידי מכון KANTAR בקרב 586 נשאלים מעל גיל 18.

אביגדור ליברמן תאגיד השידור בחירות 2019 סקר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד