י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת התחבורה בשבת

'יהדות התורה' במתקפה על כרמל שאמה: "יגרור מחיר פוליטי כבד"

אישור הפעלת התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן שעבר היום במועצת העיר, עורר סערה במפלגת יהדות התורה | מקלב: החלטה זו מצטרפת לאמירותיו הקשות כנגד הציבור החרדי" | הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע יישומה" 

'יהדות התורה' במתקפה על כרמל שאמה: "יגרור מחיר פוליטי כבד"
גפני ליצמן ושאמה הכהן צילום: פלאש 90

לאחר אישור מערך התחבורה הציבורית בשבת בעיר רמת גן, ראשי סיעת יהדות התורה יוצאים הערב (שלישי) למתקפה כנגד ראש העיר כרמל שאמה הכהן, כשהזעם מופנה גם כלפי יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהציע לתת לרשויות המקומיות את הסמכות להחליט בנושא.

בהודעה משותפת ששיגרו הערב חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני נכתב: "נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".

ראשי 'יהדות התורה' הבהירו כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".

בנוסף, במפלגה זועמים על יו״ר הכנסת, אדלשטיין, שהציע במאמר שכתב בסוף השבוע, לאשר באופן נקודתי תחבורה בשבת על ידי מתן הסמכות לרשות המקומית להחליט בעניין.

 ליצמן וגפני תקפו את אדלשטיין ואמרו כי "יש להצטער על כך כי אמירתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תח"צ בשבת - נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת-גן הערב, גם אם יו”ר הכנסת לא התכוון לכך".

את ההודעה סיימו ראשי המפלגה החרדית בהצהרה כי "הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף אף הוא את אישור מערך התחבורה בשבת ברמת גן ואמר כי "ראש העיר אשר מתיימר להיקרא איש מסורת בהחלטתו זו מוכן למכור את הערכים היהודיים שלו תמורת קידום אינטרסים אשר נראים בעיניו כרווח פוליטי ואלקטורלי, הנסיון הוכיח כי מהפגיע בשבת קודש אין רווח, פגיעה מכוונת זו בשבת קודש לא תצלח ואנו מוחים על כך".

חבר הכנסת מקלב ציין כי "החלטה זו של ראש העיר מצטרפת לאמירותיו הקשות כנגד הציבור החרדי באחרונה, אם החלטתו זו באה רק בכדי לצייר את העיר כעיר חלוני בכדי למנוע מתושבים חרדים להגיע לעיר הרי שהציבור יגיע בהמוניו, ראש העיר אינו בעל הבית, למרות כל אמירותיו הפוגעניות לא ימנעו מהציבור החרדי לבוא בהמוניו לעיר, חיזוק וביסוס הקהילות החרדיות והתורניות בעיר הם הן התשובה להחלטה זו הערב".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) בתגובה להחלטת מועצת עיריית רמת גן: "השבת היא מקור הברכה. לא מצליח להבין את השיקול העומד מאחורי החלטת עיריית רמת גן, ולמיטב ידעתי, אין גם מערכת בחירות מוניציפלית קרובה. אלא אם כן, ראש העיר כרמל שאמה חושב שבאמצעות החלטה הגורמת לחילול שם שמים גדול, יצליח להתברג בצמרת אחת המפלגות הארציות שמחפשים 'כוכבים' שהם נגד הדת".

ח״כ משה ארבל בתגובה להחלטת ראש עירית ר״ג להפעיל תח״צ בשבת: ״מציע למר שאמה-הכהן ולשותפיו ללמוד מניסיונו של ח״כ (תכף לשעבר) אבי גבאי והפופוליזם בנושא תח״צ בשבת בערב הבחירות האחרונות. אוי לו למי שנוגע בשבת ואבוי לו למי שהשבת נוגעת בו״.

בתוך כך, במפלגת 'כחול לבן' מיהרו לברך את כרמל שאמה הכהן על היוזמה שהעביר הערב במועצה. חברי הכנסת בירכו את ראש העיר כרמל שאמה הכהן, כך חה״כ יאיר לפיד מראשי המפלגה כתב ״מחזק את עיריית רמת גן. ישראל צריכה להיות חופשית ומכבדת כל אדם באשר הוא, את אורח חייו ומנהגיו".

חבר הכנסת אסף זמיר צייץ "כבוד לעיריית רמת גן על החלטתה הערב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. רמת גן מוכיחה שכשהן רוצות, עיריות יכולות לקדם בעצמן את המדיניות שרוצים תושביה. לתשומת לב עיריות אחרות בסביבה שאני מאחל שימצאו בסוף את האומץ הנדרש".

אביגדור ליברמן מיהר לצייץ: "אני מברך את עיריית רמת גן על ההחלטה לאפשר תחבורה ציבורית גם בשבת. זה נעשה במינון נכון ובהתחשבות. מקווה שגם עיריות נוספות ילכו בכיוון הזה".

תחבורה ציבורית בשבת רמת גן כרמל שאמה הכהן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד