י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד ראשוני

אחרי 12 שעות: הסתיימה שמחת ויז'ניץ • צפו

תיעוד ראשוני: רגעים מיוחדים אתמול בשמחת החתונה בשמחת בית ויז'ניץ - אלפי חסידים השתתפו בשמחה הגדולה • 'בחדרי חרדים' בתיעוד ראשוני מהשמחה הגדולה וסיקור מקבלת הפנים ועד סיום ה'מצווה טאנץ'

אחרי 12 שעות: הסתיימה שמחת ויז'ניץ • צפו
מעמד החופה בשמחת בית ויז'ניץ צילום: יוסי ויזל

אחרי 12 שעות של שמחה וריקודים הסתיימה שמחת בית ויז'ניץ. נישואי נכדו 'הממשיך' של הרבי מויז'ניץ, בן בנו יחידו הגה"צ רבי חיים מאיר הגר, אב"ד חסידי ויז'ניץ בארה"ב.

השמחה החלה עם קבלת הפנים בשעה 17:30 ובסביבות השעה 21:00 התקיימה החופה ברחובה של עיר על פני רחוב שלמה המלך בבני ברק על גבי בימה גבוהה, כשהרחוב נחסם לתנועה למשך כמה שעות לפני ואחרי המעמד.

לאחר שניגנו ניגוני התעוררות, בסידור קידושין כובד סב החתן הרבי מויז'ניץ, זו לו הפעם הראשונה כאדמו"ר. אפילו בשמחות אצל חסידיו, הרבי אינו נוטל לעצמו שום כיבוד; גם לא ברכה משבע הברכות, הוא רק נוכח מן הצד במעמד.

סב החתן הרבי מספינקא מארה"ב כובד בקריאת הכתובה דוד החתן האדמו"ר מבעלזא כובד בשש הברכות הראשונה, וסב הכלה האדמו"ר הישיש מצאנז-גריבוב בן ה-97 כובד בברכה אחריתא. לאחר החופה ישבו החסידים לסעודת החתונה על פי מתחמים וגילאים.

בשעה 23:00 נכנס הרבי מויז'ניץ אל היכל השמחה, שהיה מלא וגדוש באלפי חסידים ואוהדים שבאו לחזות בשמחה ההיסטורית.

את שולחן הכבוד מילאו בזה אחר זה, אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור רבים, בראשם האדמו"רים מויז'ניץ, בעלזא, סערט ויז'ניץ, תולדות אברהם יצחק, דושינסקיא, קופיטשניץ, בוהוש, ביאלא ב"ב, פרמישלאן ופיטסבורג.

לצד האדמו"רים השתתפו בשמחה גם הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, הרה"ר לשעבר הרב יונה מצגר, הרה"צ יוסף מוגרבי מחולון ואישי ציבור כדוגמת ר"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין, מ"מ ראה"ע בני ברק חנוך זייברט, מנחם שפירא, יו"ר 'עזר מציון' חנניה צ'ולק ועוד.

במהלך השמחה נרשמו רגעי שיא שהקפיצו את המוני החסידים, כדוגמת לחן חדש של הרבי מויז'ניץ למילים "ענבי הגפן", שהושר על ידי המקהלה והחסידים במשך כרבע שעה, כשהרבי עומד על רגליו ומעודד את השירה.

רגע מרגש נוסף נרשם כאשר הרבי מויז'ניץ קם לריקוד סוער עם אחיו הגדול האדמו"ר מויז'ניץ, ריקוד שנמשך דקות ארוכות. גם הרבי מבעלזא רקד זמן ממושך עם המחותן הרבי מויז'ניץ ועם החתן את לחנו "כי אנו עמך", שיצא לרגל שמחת החתונה האחרונה שנחגגה בחצר חסידות בעלזא.

יצוין כי גיסו של הרבי מויז'ניץ, הרבי מסקווירא, שיגר אל השמחה מארה"ב את בנו הרה"צ רבי יעקב יוסף טברסקי - שכובד בברכת המזון בתום סעודת החתונה. הברכות חולקו בין בני משפחת הכלה, ובברכה אחרונה כובד הרה"צ רבי מנחם ארנסטר ראש ישיבת ויז'ניץ.

בשעה 05:12 לפנות בוקר קם הרבי מויז'ניץ לריקוד ה'מצווה טאנץ' בניגון 'הקפה שישית', לאחר שנשמעו דברי גראמען מרגשים במיוחד מפי דומ"צ ויז'ניץ בלונדון - הגאון רבי גרשון שפיצר.

יצוין כי על פי מנהג ויז'ניץ, הבחורים לא שהו בתוך היכל השמחה כי אם בבית המדרש הגדול הסמוך, שם הוקרנו להם בדיליי תמונות מתוך היכל השמחה, כשברקע נשמע המתרחש באולם.

בשעה 06:00 התפזרו החסידים לבתיהם כשהם עמוסים במטען רוחני - רגעי הוד שהיו שותפים להם לאורך הערב כולו.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו ראשוני מהשמחה, בהמשך תתפרסם גלריה מסכמת של צלם השמחה יהושע פרוכטר

מרכז חסידי ויז'ניץ מצווה טאנץ הרבי מויז'ניץ הממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד