ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

שמירת שבת הצילה תושב אלעד מאסון

תושב אלעד שהגיע לעיר לאחר ששעריה נסגרו בכניסת שבת, נאלץ להשאיר את רכבו ולנסוע עם גוי • ואז התברר: "אילו היו נוסעים ברכב מספר דקות נוספות, הוא היה עולה באש"

הכניסה לעיר אלעד בערב שבת. צילום: ארכיון
הכניסה לעיר אלעד בערב שבת. צילום: ארכיון



הסערה באלעד סביב זמן סגירת השער לפני כניסת השבת, החלה לפני מספר חודשים בקול רעש גדול, ויצרה מאבקים, פשקווילים והשמצות בין מקורביהם של רבני העיר, כאשר דעת כל אחד מהם בנושא הייתה שונה.

הסיפור הבא, הנחשף כאן לראשונה, ממחיש דבר אחד: שמירת שבת עשויה להציל חיים.

כזכןר, עיקר המחלוקת נסובה סביב השאלה האם זמן הדלקת הנרות הוא 30 דקות קודם השקיעה או 20 דקות? רבני העיר, הגרש"ז גרוסמן והגר"מ מלכה, נחלקו. דעתו של הגרש"ז גרוסמן הייתה כדעתם של גדולי ישראל הליטאיים, כי זמן ההדלקה הוא 30 דקות.

מנגד, הגר"מ מלכה, טען כי על פי דעת גדולי ישראל הספרדים, ובראשם הגר"ע יוסף, זמן הדלקת הנרות הוא 20 דקות לפני כניסת השבת.

כך או כך, בעקבות העימותים המתמשכים הוחלט, כי כל אחד ינהג על פי דעת רבותיו, אך שערי העיר ייסגרו 20 דקות לפני השקיעה. במקרי חירום יסיע אחד השומרים הגויים ברכבו את התושב לביתו.

ביום ו' האחרון, הגיע אחד מתושבי העיר 10 דקות לפני שעת השקיעה לכניסה לעיר, כאשר השער כבר היה סגור.

בדמעות הוא התחנן בפני השומר הגוי העומד בכניסה לעיר, כי הוא חייב להגיע לביתו בדחיפות, שכן אשתו ילדה לפני שבוע ונשארה במהלך יום השישי לבדה בבית. השומר השיב לו: "על פי הנוהל בעיר לא אוכל לאפשר את כניסת הרכב, אך אוכל להסיעך לביתך בעזרת הרכב העירוני".

התושב ראה כי אין מנוס והסכים להצעה. החנה את רכבו בכניסה לעיר, ועלה על רכבו של השומר.
שתי דקות לאחר שעזב את הכניסה, קיבל השומר שהסיע אותו שיחה טלפונית משומר נוסף שנותר בכניסה לעיר, בדרישה מיידית להחזיר את האברך לשער כיוון שרכבו מעלה עשן רב ממכסה המנוע.

האברך שב יחד עם השומר הגוי, זרק את המפתחות לעבר השומר השני, ומיהר חזרה לכיוון ביתו. כבאים שהוזעקו לראות את המתרחש אמרו: "מדובר בנס גלוי, חום המנוע עלה ואילו היו נוסעים בו מספר דקות נוספות הוא היה עולה באש".
אלעד שבת רכב שער נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד