י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שר המשפטים חשף

אוחנה על מח"ש: "שוקל להורות על הקמת ועדה ממשלתית"

שר המשפטים אמיר אוחנה בכנס לשכת רואי החשבון: שוקל להורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית - כדי לאתר את שורש הבעיה במחלקה לחקירת שוטרים • צפו בתיעוד

אוחנה על מח"ש: "שוקל להורות על הקמת ועדה ממשלתית"
הכניסה למח"ש. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה, התייחס הבוקר (רביעי) בכנס הכלכלי של לשכת רואי חשבון באילת, לאמון הציבור המשרד עליו הוא מופקד, ואמר כי הוא שוקל להורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט, כדי לאתר את שורש הבעיה במחלקה לחקירת שוטרים.

"הגעתי לפסגה אליה שואף להגיע כל משפטן הנכנס לחיים הציבוריים", אמר אוחנה, "רוב חיי הבוגרים הייתי חלק ממערכת המשפט, אם כקצין חקירות, אם כסטודנט למשפטים, אם כמתמחה בפרקליטות ואם כעו"ד. אני מביא איתי לתפקיד מאות ואולי אלפי שעות בבתי משפט".

אוחנה התייחס למערכות במשרד המשפטים, ואמר "אני ממונה היום על מערכת שלא תמיד הצטיינה בחוש ביקורת עצמית מפותח מאוד. אחד הדברים שאני שואף לחזק זה את הביקורת. הביקורת, והשינויים שהיא מביאה איתה - יחזקו את אמון הציבור במערכות השונות של עולם המשפט: בתי המשפט, הפרקליטות, מח"ש".

בעקבות הירי בסולמון טקה ז"ל ואירועים אחרים נוספים, הוסיף "בימים אלה שמענו מכל עבר על בעיית אמון קשה במח"ש. אלה לא רק יוצאי אתיופיה, זו בעיה חוצת מגזרים". עם זאת הדגיש, "אין זה אומר שהביקורת מוצדקת, ייתכן שהיא נובעת מסיבות לא ענייניות - אך אם לא נבצע בדיקה יסודית, איך נדע לאתר את שורש בעיית אי האמון? איך נדע לטפל בה?" שאל.

"לכן", כך שר המשפטים אוחנה, "אני שוקל להורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט, כדי לאתר את שורש הבעיה ולקבל החלטות. כבר שמעתי שיש מי שדעתם לא נוחה מוועדה כזאת, אבל הנוחות פה היא פקטור משני".

אוחנה העריך כי אם מפלגת הליכוד תנצח בבחירות, "וזו לא הנחה בלתי סבירה - אמשיך בתפקיד שר המשפטים. אם אני רואה לנגד עיני מטרה אחת, עיקרית וחשובה: המטרה היא לחזק את אמון הציבור במערכת המשפט. אני מאמין שהיעד שלנו צריך להיות להשיב את מערכת המשפט לימי הזוהר שלה".

ח"כ משה ארבל עם השר אוחנה, הבוקר בטרקלין הכנס הכלכלי

ח"כ משה ארבל אמר בכנס, כי הוא מודה לשר המשפטים שהבין את החשיבות הרבה בהחזרת אמון הציבור למחלקה לחקירות שוטרים ולמערכות אכיפת החוק, וכי אין ספק שוועדת בדיקה בלתי תלויה בראשות שופט בדימוס "שתבדוק את התנהלות מח"ש ונהלי עבודתה היא שתאפשר הן ליוצאי אתיופיה והן למגזר החרדי הנפגע משיטור יתר" לשוב ולהאמין ברשויות אכיפת החוק ומוסדות המדינה.

"אין ספק שזו בשורה חשובה שיש לברך עליה את השר שכן אף מערכת לא חפה מטעויות ותהליכי בדיקה שקופים וגלויים יחזקו את המערכת וכדברי השופט ברנדייס המנוח ״אור השמש הוא המטהר הטוב ביותר" אמר ח"כ ארבל.

אמיר אוחנה אמון הציבור המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד