ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
למנוע בעיות משפטיות

תקדים: שינוי היסטורי במועד הגשת הרשימות

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר החליט לערוך שינוי משמעותי בשעות הגשת הרשימות לקראת הבחירות הקרובות על מנת למנוע בעיות משפטיות

תקדים: שינוי היסטורי במועד הגשת הרשימות
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אלי אחימאיר

כדי למנוע בעיות משפטיות, לאחר שבסיעות החרדיות נהגו להגיש את רשימתם לכנסת בדקה ה-99 כאשר לפעמים התעכבה ההגשה הפורמלית לאחר חצות הלילה, בוועדת הבחירות משנים את שעות הגשת הרשימות באופן תקדימי.

על פי החלטת השופט חנן מלצר העומד בראשות וועדת הבחירות, נקבע כי המועד הסופי להגשת הרשימות יהיה עד לשעה 22:00 ולא עד 00:00 כפי שהיה עד כה, וזאת כדי למנוע שאלה משפטית במקרה של הגשת רשימה לאחר השעה הקבועה, שאז זהו יום חדש.

כאמור, ההחלטה תמנע את הבעיות המשפטיות בעיקר לסיעות החרדיות שנהגו בעבר להגיש את רשימתם ברגע האחרון ואף לפעמים לחרוג מהמועד הסופי. בבחירות האחרונות עשו ביהדות התורה היסטוריה והגישו את רשימתם במועד הראשון שנקבע בחוק.

על פי החלטת הוועדה, מועד הגשת הרשימות לכנסת ה-22 יהיה יומיים בלבד, ביום רביעי כ״ח בתמוז במשך חמש שעות וביום חמישי במשך כל שעות הצהרים עד השעה 22:00, אז יסגור השופט את רשימת המועמדים לכנסת ה-22.

כזכור, בהגשת הרשימות לכנסת החולפת, התעכבו בסיעת איחוד מפלגות הימין מלהגיש את רשימתם עד לדקות האחרונות, כאשר גם במסדרונות הכנסת התנהל מו״מ עם אלי ישי שלבסוף לא הבשיל לכדי הסכם. האחרונים להגיש את רשימתם היו אנשי סיעת ש״ס, שהכניסו שינויים קלים ברשימה דקות לפני הגשתה.

בחירות 2019 חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד