י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאבק החינוך המיוחד

עם אקדח ריק: החרדים נאבקים מול האוצר

מאבק הנציגים החרדים בעקבות אפליית התלמידים החרדים נמשכת, אך האקדח ריק מכדורים • טסלר ומרגי סיכמו לקיים דיון מיוחד שיעסוק בילדי החינוך המיוחד 

עם אקדח ריק: החרדים נאבקים מול האוצר
משה גפני צילום: פלאש 90

ללא כוח פוליטי, הנציגים החרדים נאבקים מול משרד האוצר ומשרד החינוך בשל הסאגה התקציבית באפליה כלפי מוסדות החינוך המיוחד תחת המוכש״ר ומבקשים לקבל תקצוב ממשרד האוצר בסך של כ-80 מיליון ש״ח כדי למנוע אפלייה במוסדות אלו.

באפשרות האחרונה שהיתה לנציגים בכנסת לעכב למשרד החינוך יוזמות כדי להכריח אותם להביא לפתרון בסאגה סביב תקצוב החינוך המיוחד - העבירה ועדת החינוך את אישור תשלומי ההורים לשנת הלימודים ונציגי כחול לבן השיגו קיצוץ בתשלומי ההורים שעלה למדינה כ-20 מיליון ש״ח.

בדיון בוועדת החינוך סיכם נציג יהדות התורה חבר הכנסת יעקב טסלר עם יו״ר ועדת החינוך חבר הכנסת יעקב מרגי לקיים דיון מיוחד שיעסוק בילדי החינוך המיוחד כשלדבריו, ״התחלנו את הדיון תוך התניה מפורשת של אישור תשלומי הורים במקביל לאישור תקציב לחינוך המיוחד. לצערי, אנחנו מצביעים על תשלומי הורים ללא שום בשורה מהאוצר״.

חבר הכנסת טסלר הוסיף ואמר כי ״לא יתכן שבסוגיית תשלומי הורים מצא האוצר תקציב של מיליונים וכשמדובר בחינוך המיוחד הוא שותק, לא נרפה ולא נרים ידיים. נמשיך את המאבק עד למציאת פתרון״.

חבר הכנסת יצחק פינדרוס פנה ליו״ר סיעת כחול לבן חבר הכנסת אבי ניסנקורן ואמר ״פתרנו מעצור לפתיחת שנת לימודים אבל מעל שליש מהתלמידים הם במוכש"ר אני מבקש ממך זה לא קשור ליו"ר הוועדה שיהיה דיון על פתיחת שנת הלימודים במוסדות המוכש"ר ובעיקר בנושא אלפי גננות בחינוך הרגיל והמיוחד שלא יודעות מה שכרם״.

בתוך כך, בדיון שהתקיים מוקדם יותר היום (רביעי) בועדת הכספים, השיב יושב ראש הועדה חבר הכנסת גפני לטענה כי העביר בחשאי כספים למשרד החינוך לאחר שהתחייב כי ימנע העברתם - עד למציאת פתרון לבעית החינוך המיוחד. גפני השיב כי ״הביאו לפה כסף של משרד החינוך בסך של שני מיליארד שקל שנועד פחות או יותר לחלק מהשכורות ולנושאים שוטפים ועם כל הטענות שהיה לנו, הצבענו פה אחד עבור העודפים, אבל הגשנו רביזיה בגלל הצהרונים ולאחר שזה טופל ביקשתי להסיר את הרביעיה וכך היה״.

״יש עוד שתי העברות של משרד החינוך שעליהם לא דנו בכלל ולא הבאנו אותם לדיון ואמרתי כבר שעד שלא מסודר הנושאים שעליהם דיברנו (החינוך המיוחד) להוציא את נושא הצהרונים אנחנו לא נדון בזה״, הצהיר גפני כשהוא מעכב כחצי מליארד שקל תוך שהוא מבקש להעביר רק לאחר שיובא פתרון לילדי החינוך המיוחד.

חינוך מוכש"ר משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד