י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תוך נסיעה וטיסה בשבת

'לב טהור' על דוכן הנאשמים: כתב אישום נגד כנופיית חוטפי הילדים

כמה חודשים לאחר שנעצרו חמישה מראשי הכת הסדיסטית 'לב טהור' שבגואטמלה, הם הואשמו בבית משפט בארה"ב, בשורת עבירות, בהם חטיפה והתעללות בילדים חסרי ישע | בגזר הדין שיינתן בקרוב נדע מה העונש שיושת עליהם | לא ברור מה עלה בגורל הכת לאחר מעצרם

'לב טהור' על דוכן הנאשמים: כתב אישום נגד כנופיית חוטפי הילדים
התעללויות קשות ביותר. אנשי כת 'לב טהור' צילום: באדיבות המצלם

קהילת 'לב טהור' חוזרת שוב לכותרות, כרגיל בצורה שלילית; אתמול (רביעי) הוגש כתב אישום נגד ראשי 'לב טהור', כנופיה אכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת בנסיעה ברכב ובטיסה, כשהילדים לבושים מחופשים לגויים כדי להסוות את זהותם.

כתב האישום הוגש נגד נחמן הלברנץ, בנו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ ז"ל, שמת לפני שנתיים בטביעה בנהר במקסיקו כשטבל ביום שישי בסמוך לכניסת השבת.

נחמן הלברנץ, החמיר את התקנות וההנהגות בכת עוד יותר מאביו, הנהיג את הכת בצורה אכזרית ובלתי חוקית תוך התעללות קשה בילדים.

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד שאר חברי הכנופיה האחים מאיר רוזנר, אהרן רוזנר, יעקב רוזנר, ומתתיהו משה מלכה. נגד העצורים ישנם מספר סעיפים פליליים, חטיפה, התעללות, חטיפת קטינים וכן שימוש בזהות מזויפת.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשנה שעברה, חמישה ממנהיגי כת 'לב טהור' נעצרו במקסיקו במבצע משותף בין האינטרפול לבין ה-FBI. חמשת העצורים נמצאים מאז במעצר בחשד לחטיפת ילדים ממשפחות שבחרו לעזוב את הקהילה. מנהיגיה לא הרפו ונסעו בחשאי מגואטמלה למקסיקו מתוך כוונה לחטוף את הילדים שבהם ולהשיבם בחזרה אל הכת האכזרית.

החטיפה אירעה בליל שבת לפני כמה חודשים, בעיר וודרידג' שבברוקלין, כנופיית מנהיגי הכת נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר ומשם הם נסעו עם החוטפים למקום לא ידוע.

בהמשך נודע כי הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם לוו באיש שזהותו לא פורסמה, וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

בנוסף דווח כי אהרן רוזנר - ממנהיגי הכת, הוא זה שנהג ברכב עם הילדים החטופים, מהמקום בו נחטפו לעבר שדה התעופה וכל זאת בעצם יום השבת.

עוד דווח ב'בחדרי חרדים', על אודות הגברת שרה טלר, בתו של המנהיג המנוח, שהצליחה לעזוב את המתחם בגואטמלה ולחזור לניו יורק עם כל ששת ילדיה, בעקבות תפנית דרמטית, כאשר בעלה לשעבר שנותר יחד עם שלושה מהילדים בכת, ניסה להבריח אותם למדינה אחרת בעזרת אשה זרה שהתחזתה לאמם הביולוגית.

הם הגיעו לשגרירות ארה"ב במקסיקו לפני מספר שבועות, שם הם ניסו להנפיק דרכונים לילדים, אך נעצרו לאחר שהשגרירות עודכנה על כך שהילדים הללו נעלמו, אביהם והאישה הזרה שהביא עמו נעצרו במקום בגין זיוף והתחזות, ובשל כך הילדים נשלחו לאמם המתגוררת כיום בניו יורק וכך זכתה לאחר מאבק ממושך להתאחד עם כל ילדיה, אשר ניצלו מן הזוועות המתרחשות בכת הקיצונית והאכזרית.

התובע ג'אופרי ברמן אמר בהצהרה לתקשורת לאחר מעצרם כי "הנאשמים עסקו בחטיפה מפחידה של שני ילדים באמצע הלילה, לקחו את הילדים במעבר לגבול למקסיקו, למרבה המזל הילדים נמצאו בריאים ושלמים לאחר שלושה שבועות, המסר שלנו, שאם אתה מעורב בחטיפת ילדים אנו נמצא אותך ונביא אותך למשפט צדק".

יצוין כי מאז מעצרם של החמישה שהיו הדומיננטים ביותר בכת, לא ברור מה עלה בגורלה של הקהילה וכמה חברים היא מונה כיום.

כתב אישום קהילת לב טהור אהרן רוזנר מאיר רוזנר נחמן הלברנץ חטיפת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד