י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אורח מפתיע נקלט בעדשה

הבלוגר החרדי מעורר המהומות נחת בישראל

חיים שאולזון ו'בעולמם של חרדים' חד הם. כמעט כל חרדי ממוצע שנגיש לאינטרנט, יודע מי האיש ומה הוא מוכר | אתמול הוא הגיע מניו יורק לישראל לכמה שעות כשהוא מלווה במאבטח | ציוץ של כתב 'בחדרי' הגביר את הסקרנות לסיבת בואו, חרף הסכנה שבדבר בעקבות החומר שהוא מפרסם, הביא אותו להשיב לכל השאלות

הבלוגר החרדי מעורר המהומות נחת בישראל
הבלוגר חיים שאולזון מבקר בישראל צילום: באדיבות המצלם

באי הכותל המערבי הופתעו אתמול (רביעי) לראות לנגד עיניהם את הבלוגר החרדי חיים שאולזון המתגורר בארה"ב, אך מצודתו פרוסה לכל קצוות תבל, כאשר באמצעות הבלוג שלו 'בעולמם של חרדים' מצליח להתסיס ולהרגיז לא מעט חצרות אדמו"רים ורבנים, אותם הוא מבקר בחופשיות ללא חת ומורא ולא פעם ספג איומים על חייו בשל כך.

למרות כל זאת, הוא הגיע ארצה למשך שעות ספורות כשהוא מלווה במאבטח אישי צמוד, כשהוא מבקר בכותל המערבי ובקבר רחל בבית לחם.

בפוסט שהעלה לבלוג הפופולרי שלו, הסביר לגולשיו את סיבת בואו ועל הירידה בכמות הפוסטים ביממה האחרונה,  "רגילים לסדר קבוע אין יום שנפספס והיום היו חסרים חומרים, האמת היא כי אני טס הרבה בין מדינות ותמיד הסתדר ב"ה עם הזמנים ובעיקר עם הקליטה, הפעם משום מה לא היתה קליטה טובה, וחלק מהחומר איחר והוא יעלה אי"ה מחר".שאולזון יוצא מהכותל מלווה במאבטח

"היה מי שפרסם כי באתי לישראל אבל לא סיפר למה באתי, הוא כתב על אורח לא צפוי, אם היה מברר למה באתי היה בודאי מספר ולא הייתי מופץ במבול של וואצאפים אימיילים וטלפונים לברר למה".

"אז אעשה זאת כאן אשיב לשואלים הרבים", כתב שאולזון.

"אמי תחי' יושבת שבעה על אחיה ר' ישעי קרישבסקי ז"ל שהלווייתו התקיימה אור ליום שישי, ובשל כיבוד אם החלטתי לקפוץ לכמה שעות לישראל לנחם אותה ולשוב. הגעתי מוקדם בבוקר ולא היה טעם ללכת אליה כל כך מוקדם אז כמובן שהמקום הראשון שהולכים זה לכותל שם קרעתי קריעה מאחר ולא הייתי שם הרבה זמן, התפללתי שחרית, ומשם נסעתי להר הזיתים לקברי אבי סבי וסבתי ובני המשפחה", גולל הבלוגר.ביציאה מקבר רחל בבית לחם

"שאלו אותי לשם מה מאבטח", ציין והשיב, "אז האמת היא שבכותל איני צריך אותו, אבל בהר הזיתים ומאוחר יותר בקבר רחל ומערת המכפלה, מדיווחים שאנו מקבלים על הקורה בישראל, עדיף לנסוע באיזורים אלו עם מאבטח".

הקהל הסתקרן לחזות במחולל המהומות, בעקבות ציוץ שהעלה לטוויטר כתב 'בחדרי' משה ויסברג, בו כתב, "אורח מפתיע בישראל: הבלוגר חיים שאולזון נצפה בכותל המערבי מלווה במאבטח".

שאולזון מספר בבלוג שלו על אותה סקרנות שנגרמה בעקבות אותו ציוץ, "מה שבסופו של דבר היה טוב שהיו לצידי מאבטחים, כשהגעתי לשכונת בית ישראל לצד מאה שערים לבית דודי שם יושבים 'שבעה', יצאה השמועה שאני נמצא שם, והגיעו עשרות אנשים לראות, התקהלו כאילו שהגיע מישהו חשוב שכדאי לראותו, אציין כי הם התנהגו יפה, וקשה לי להבין מה הם חיפשו לראות".המאבטח בקרבתו של שאולזון בכותל

"בני משפחה שהיו שם שבאו לראותי אני מבין הם לא ראו אותי הרבה שנים, אבל ההמונים שהתקבצו, אני לא אדם חשוב כל כך ששווה להקדיש לו זמן מיותר", ציין בענווה.

לסיום כתב, "שורות אלו נכתבות מהמטוס בדרכי לניו יורק, ומחר בבוקר אי"ה נשוב לעבודה הרגילה ונעלה הרבה חומר כולל מה שהפסדנו מהיום".

שאולזון בן ה-67, למד בבחרותו בישיבות 'באר יעקב' ו'הנגב' בנתיבות, שירת ברבנות הצבאית ושימש כעוזר פרלמנטרי לח"כ המנוח מנחם פרוש ז"ל. כן ערך בעבר כמה וכמה עיתונים כשרבנים נחשבים חותמים נגד הקריאה בהם. בשנים האחרונות כאמור הוא עורך בלוג אישי בשם 'עולמם של חרדים', בו הוא מבקר וחושף פרטים אישיים על המתרחש בתוככי המגזר החרדי ולא מהסס לתקוף אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות כולל כינויים מחפירים ומבישים נגד גדולי ישראל.  

 

חיים שאולזון בעולמם של חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד