ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מאחדים כוחות

הדרישה שהעבירו בנט ושקד לראשי איחוד הימין

נפתלי בנט ואיילת שקד פונים יחדיו לראשי איחוד הימין ודורשים מקומות ספציפיים, כך דווח ב'כאן 11', אולם בנט בשידור לייב בפייסבוק הבהיר כי אינו דורש מקום מסוים וכי כל איחוד עם מפלגה אחרת יהיה כבלוק טכני בלבד

הדרישה שהעבירו בנט ושקד לראשי איחוד הימין
'נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

האם האיחוד ההיסטורי בימין קרוב מתמיד? על פי דיווחו של הכתב הפוליטי מיכאל שמש ב'כאן 11', איילת שקד ונפתלי בנט העבירו מסר לראשי איחוד מפלגות הימין השרים הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' ובו דרישה את המקום הראשון לאיילת שקד ואת המקום הרביעי לנפתלי בנט.

לראשונה מאז ההפסד בבחירות לכנסת ה-21 בריצתם יחדיו במפלגת 'הימין החדש', השניים משתפים פעולה ומתמקחים יחדיו על מקומותיהם ברשימת הימין המאוחדת.

לעת עתה, לפחות לגבי שקד נראה כי דרישתה לא תמומש, שכן יו"ר הרשימה שר החינוך הרב רפי פרץ אינו מוכן לזוז ממקומו. לגבי נפתלי בנט נראה שיהיה קל להיענות לדרישתו לקבל את המקום הרביעי, לשני המנהיגים פרץ וסמוטריץ' לא תהיה בעיה אם זה לא בא על חשבונם והוא אינו דוחק אותם.

בתוך כך, האזרח נפתלי בנט למד משהו מהבוס לשעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו שעוקף את אמצעי התקשורת ומתקשר עם הציבור דרך דף הפייסבוק שלו. בנט פתח אמש (רביעי) שידור לייב בפייסבוק כשבמשך כארבעים דקות הוא משיב לשאלות שונות שהעלו עוקביו בעיקר סביב עתידו הפוליטי. 

במהלך השידור הבהיר בנט, קבל עם ועולם "אני מניח את האגו בצד ולא דורש מקום מסוים. נהיה חייבים להתאחד ועוד כמה ימים נתחיל לשבת עם המפלגות השונות. לא נוותר על בלוק טכני".

"שתי האופציות לחבירה אפשריים - עם זהות או המפלגה החרד"לית. יש יתרונות לכאן או לכאן, נראה ונחליט... בכל מקרה זה יהיה גוש טכני", הבהיר בנט בצורה חד משמעית. אולי בשל כך לא משנה לו המיקום - העיקר להיות בכנסת הבאה ולהשפיע מבפנים.

איחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ' רפי פרץ נפתלי בנט איילת שקד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד