י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החלום האמריקני • מי קם עם חיוך של 656 מיליון דולר?

שלושה אזרחים בשלוש מדינות שונות גילו כי זכו בפרס הגדול ביותר אי פעם בלוטו האמריקני • יש לכם כרטיס? קבלו את המספרים הזוכים • ואיך אפשר בלי ההקשר החרדי

הגרלת לוטו. צילום אילוסטרציה
הגרלת לוטו. צילום אילוסטרציה



לפחות שלושה אמריקנים קמו אתמול בבוקר עם חיוך ענק על הפנים, לאחר שהתברר להם כי זכו בפרס הגדול ביותר אי פעם בלוטו האמריקני בסך 656 מיליון דולר. אם בתום הבדיקה אכן יתברר ששלושת כרטיסים אלו הם היחידים עם המספרים שהוגרלו, אזי כל אחד מהזוכים ישלשל לכיסו סכום צנוע של 213 מיליון דולר - שהם 105 מיליון דולר נטו אחרי מיסים וניכויים.

לפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, שלושת הזוכים אותרו במרילנד, באילינוי ובקנזס. כרטיס אחד נרכש בחנות "7/11" מחוץ לעיר בלטימור שבמרילנד. הזוכה המאושר קנה טור אחד בלבד שעות ספורות לפני ההגרלה ביום שישי. גם החנות עצמה תזכה בבונוס של 100 אלף דולר.

כרטיס נוסף נרכש בחנות "מוטומארט" בעיירה רד-באד שבדרום אילינוי. "זה מרגש מאוד," אמר אמש בעל החנות. "כולם רוצים לדעת מי הזוכה, אני רק מקווה שמכרתי את הכרטיס לאחד הלקוחות הקבועים שמגיעים לכאן בכל בוקר".

הזוכה מאילינוי יצטרך להתמודד, אגב, עם לא מעט קשיים, כיוון שחוקי המדינה מחייבים לחשוף את זהותו. הזוכה השלישי מגיע מצפון-מזרח קנזס, אך שם סירבו למסור פרטים נוספים עד שהמיליונר החדש ייצור קשר.

נוסף על שלושת הזוכים הגדולים, יזכו עוד שלושה מאושרים במיליון דולר כל אחד, ואילו 158 כרטיסים שמולאו יזכו את בעליהם בסכום צנוע של 250 אלף דולר כל אחד.

ויש גם זוכה גדול נוסף - רשות המיסים האמריקנית. החוק מחייב זוכים שקיבלו יותר מ-5,000 דולר לשלם מס בשיעור 25 אחוז על זכיותיהם. הזוכים ייאלצו גם לשלם מיסים נוספים למדינות ולערים שבהן הם חיים, ובסופו של דבר ישלשלו לכיסם סכום נקי המהווה קצת פחות מחצי מהסכום המקורי שבו זכו.

הזוכים יוכלו לקבל סכום עצום בתשלום אחד או סכום גדול יותר שיחולק 26-ל תשלומים במשך 26 שנה.

הסכום שהוגרל ביום שישי שובר בקלות את השיא הקודם של הלוטו האמריקני בשנת ,2007 שעמד על 390 מיליון - אז זכו בהגרלה שני בני אדם מג'ורג'יה ומניו ג'רזי. למקרה שאתם או מי ממכרכם רכשתם טופס, המספרים שהוגרלו באטלנטה היו 38 ,23 ,4 ,2 ,46-ו והמספר הנוסף היה 23.

לא רק הפרס שבר שיא, אלא גם ההכנסות מההגרלה. לא פחות 1.5-מ מיליארד דולר בוזבזו ברחבי ארה"ב בניסיון לזכות בסכום הדמיוני, בערך מחצית מסכום הרכישות שב אל הרוכשים בצורה של זכיות, 35 אחוזים עוברים לקופת המדינות ואילו 15 אחוזים לחנויות ולהוצאות על הפעלת ההגרלה.

האם יש זוכה חרדי בהגרלה?

17 כרטיסים עם המספרים המעידים על זכייה במקום השני ומבטיחים פרס של 250,000 דולר כל אחד נמכרו בתוך ניו-יורק כאשר שמונה מתוכם נמכרו בתוך גבולות העיר. אחד מהם בשכונת בורו-פארק החרדית.

בעלי מעדניית דלי בברוקלין אמר לכלי התקשורת כי הכרטיס שזכה ונמכר דרכו, "יביא מזל טוב לחנות שנפתחה רק לפני 10 חודשים, אני מקווה שהזוכה יבוא לעדכן אותנו על הזכייה, זה יהיה מזל טוב לעסק".
לוטו עשיר זוכים ארצות הברית חיוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד