כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שמח באלעד • העובדים מאיימים בסכסוך עבודה

עיריית אלעד קיצצה בשכר העובדים, שמתכננים הפגנה נגד ראש העיר • יו"ר הוועד: "הקיצוצים נעשו לכפר על חטאי ההנהלה" • העירייה: קיצצנו בעקבות דו"ח מבקר

ראש העיר יצחק עידן
ראש העיר יצחק עידן

,

ימים ספורים לפני חג הפסח - והעיר אלעד צהלה ושמחה: ועד העובדים בעירייה מאיים בימים האחרונים להכריז על סכסוך עבודה ולקיים הפגנה שתיערך מחר (ב') מול לשכתו של ראש העיר בעקבות החלטתו של ראש העיר לקצץ במשכורתם של העובדים.

בישיבת התקציב שנערכה בשבוע שעבר, הוחלט על קיצוץ בשכר עובדי העירייה.

במכתב ששלח יו"ר ועד העובדים באלעד, תומר כהן, ליו"ר ההסתדרות בפתח-תקווה, מר גיורא נחום הוא מודיע על "הכרזת סכסוך עבודה", בטענה כי הקיצוצים נעשו על מנת "לכפר על חטאי הנהלת העירייה שלא השכילה לשמור על תקציב מאוזן ונכנסה לגירעונות מסיבות לא ברורות", לשון הדברים.

במכתב אחר שכתב כהן טען כי הקיצוץ נעשה במטרה "לאזן את התקציב על גב העובדים הנותנים מעצמם מעל ומעבר למען תפקוד תקין של מנגנון העירייה". עוד טוען כהן כי ראש העיר מצהיר מעל כל במה כי "מדובר באמירה והצהרת כוונות חברתית, כלכלית ותרבותית של מקבלי ההחלטות".

גורם בעיריית אלעד, המקורב לראש העיר, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הקיצוצים נעשו רק לאחר שקוצץ במשכורתם של כל בכירי העירייה פי שלושה ממה שקוצץ לעובדים. ישנם חלק בהטבות שניתנו במשכורתם של העובדים עד כה שהיו צריכים לבטל בעקבות דו"ח מבקר האחרון. החלק החשוב הוא כי בשכר עצמו לא קיצצו אלא בדברים הנלווים, כמו שעות נוספות, שעות כוננות ועוד".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש העיר מתכוון לשבת ביממה הקרובה עם ועד העובדים כדי לפתור את הסכסוך. מנגד, יו"ר הוועד טוען כי בכוונתו לארגן מחר הפגנה מול לשכתו של ראש העיר נגד ההחלטה השערורייתית. ,
ועד העובדים סכסוך עבודה קיצוץ משכורות אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד