כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סקר קובע: כל נהג חמישי שולח SMS בזמן נהיגה

נהגי אזור ירושלים שיאנים בשליחת מסרונים. מנכ"ל אור ירוק: "משטרת ישראל צריכה להגביר את האכיפה בכבישים. נהג שעסוק בפעולות אחרות בזמן נהיגה מסכן את עצמו, את הנוסעים שעימו ברכב ואת שאר משתמשי הדרך"

סקר קובע: כל נהג חמישי שולח SMS בזמן נהיגה
הודעות כתובות, גם במכשירים הכשרים. צילום ארכיון





למרות שכמעט כל הנהגים (96%) סבורים כי קריאה ושליחת SMS בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת במידה רבה עד רבה מאוד. אחד מכל חמישה מהנשאלים (21%) מודה כי הוא קורא ושולח מסרונים, במהלך הנהיגה. כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בחודש פברואר, 2012.

חופשת הפסח תחול בשבוע הבא ומאות אלפי בני אדם יגדשו את כבישי הארץ. לקראת חג הפסח, ערכה עמותת אור ירוק סקר, באחד מהנושאים המרכזיים הקשורים בתאונות דרכים – היסח דעת בנהיגה.
הסקר, בוחן ועוקב אחר שיעור הנהגים בישראל אשר מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית וללא אוזניה בזמן נהיגה וכמו כן, שליחה או קבלת SMS. בנוסף, הסקר בוחן את תפיסת הסיכון של נהגים על ביצוע פעילויות אלה בזמן נהיגה.

למרות ש-87% מהנשאלים סבורים כי דיבור בטלפון הסלולארי ללא דיבורית וללא אוזניה בזמן נהיגה, היא פעולה מסוכנת במידה רבה עד רבה מאוד, כמעט שליש (29%) מהנהגים מודים כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזניה בזמן נהיגה.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "משטרת ישראל צריכה להגביר את האכיפה בכבישים על ידי הקצאת יותר ניידות ויותר שוטרים, כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. נהג שעסוק בפעולות אחרות בזמן נהיגה, כולל העברת SMS ושיחות בטלפון הנייד ללא דיבורית, מסכן את עצמו, את הנוסעים שעימו ברכב ואת שאר משתמשי הדרך".

32% באזור ירושלים, מודים כי הם קוראים ושולחים הודעות SMS בזמן נהיגה. 24% באזור השרון, מודים כי הם קוראים ושולחים הודעות SMS בזמן נהיגה. 22% באזור המרכז, מודים כי הם קוראים ושולחים הודעות SMS בזמן נהיגה. 19% באזור הצפון, מודים כי הם קוראים ושולחים הודעות SMS בזמן נהיגה. 13% באזור הדרום, מודים כי הם קוראים ושולחים הודעות SMS בזמן נהיגה.

38% באזור ירושלים, מודים כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזנייה, בזמן נהיגה. 35% באזור הצפון, מודים כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזנייה, בזמן נהיגה. 30% באוזר השרון, מודים כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזנייה, בזמן נהיגה. 25% באזור הדרום, מודים כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזנייה, בזמן נהיגה. 23% באזור המרכז, מודים כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזנייה, בזמן נהיגה.

בשנים האחרונות גדלו בצורה משמעותית המשימות שאיתן נדרש הנהג להתמודד. הנהג עומד בפני גירויים רבים כמו שלטי חוצות, תמרורים, מוסיקה ועוד שלל גירויים שונים, שמסיחים את דעתו בזמן הנהיגה. העלייה הדרמטית במספר המכשירים הסלולאריים והתפתחות מכשירי הסמארטפון הכניסה גירוי חדש – גלישה בזמן נסיעה. עמותת אור ירוק בשיתוף סטודנטים מהמכללה למינהל יצאו בתקופה האחרונה בקמפיין נגד שימוש במכשירי סמארטפון בזמן נהיגה. מדובר באחת הסכנות הגדולות בנהיגה, גלישה בסמארטפון, קריאת ושליחת מסרונים בזמן נהיגה, שוות ערך לנהיגה בעיניים קשורות במשך מספר שניות.

כדי להילחם בתופעה, קיימות היום מספר אפליקציות שחוסמות קבלת שיחות ומסרונים בזמן נהיגה ומחזירות הודעה "אני בנהיגה". אם בכל זאת מקבלים שיחת טלפון חשובה, יש לעצור בזהירות בצד הדרך, במקום מוסדר.
אור ירוק הסחת דעת נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד