י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רואים את הנולד?

כך נערכים החרדים לאפשרות של כשלון פוליטי לנתניהו // פרשנות

הצהרות הנציגים החרדים על ישיבה בממשלת נתניהו בלבד נעלמו במערכת הבחירות הנוכחית ואולי זה מלמד על שינוי מגמה בכל הנוגע לברית הליכוד-חרדים | בשבוע החולף נועד ח"כ יעקב אשר לפגישה ממושכת עם בני גנץ. במקביל, 'המודיע' דיווח על היערכות בליכוד ליום שאחרי נתניהו

כך נערכים החרדים לאפשרות של כשלון פוליטי לנתניהו // פרשנות
נתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בסוף שבוע פוליטי נוסף בדרך ליום הבחירות ובצל הסקרים שמעלים חשש ממשי לכך שהסיכויים כי ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו יתקשה להרכיב קואליציה ויאלץ לפרוש מחייו הפוליטיים, בסיעות החרדיות משנים כיוון בכל הנוגע למועמד הימין ובוחנים אפשרויות נוספות.

אם בבחירות שחלפו לכנסת ה-21 גם בני גנץ היה ׳מוקצה מחמת מיאוס׳ ולא קיים קשרים עם הסיעות החרדיות ואלו הודיעו שוב ושוב כי לא ישבו בשום אופן עם בני גנץ בקואליציה, כעת הללו משחררים מעט את הקשר ובוחנים אפשרויות נוספות.

סימני השאלה החלו כבר ביום שלישי, כאשר בעיתון המודיע דווח על כך שבליכוד מתכוננים ליום שאחרי נתניהו . יו״ר יהדות התורה ונציג חסידות גור בכנסת מיהר להכחיש את הידיעה ושיגר מכתב זועם להנהלת העיתון, בו הוא הבהיר כי השותפות עם נתניהו עדיין קיימת.

מנגד, הבוקר (חמישי) חזר המודיע למתקפה כנגד שלטון הימין ותחת הכותרת "ראשי רשויות בימין שכחו מה זה להיות יהודים", הביא המודיע מתקפה של ח"כ ישראל אייכלר כנגד הנהגת הימין, כשלדבריו, "ההלכה מותקפת משמאל ומימין, מליברמן ועד חמישה ראשי ערים מן הליכוד שעלו על גל האיבה האנטישמית נגד היהדות ושומריה".

עוד תקף אייכלר את הנהגת הימין, "הימין נגרר למלחמה גלויה נגד התורה. נקוה שכולם יקבלו תשובה יהודית מוחצת בקלפי. על כל איש פוליטי לדעת כי לא נשכח ולא נסלח. יום יבוא ונפרע ממנו בדרך פוליטית ארוכת טווח. היהדות החרדית לא תיתן יד פוליטית בעתיד לשום גורם שיסית וידיח נגד שומרי הדת. רוב אנשי הימין אינם רוצים מלחמה בחרדים. גם בשמאל יש היום אנשים רבים שמחפשים דרך להתקרב ליהדות".

אמנם אלו רמזים דקים בלבד, אך בכל זאת מראים שינוי מגמה ביחס לימין, כאשר במערכת הבחירות החולפת הזכירו בכל כינוס, בכל ראיון או בכל תגובה ששיגרו, כי הם תומכים אך ורק בבנימין נתניהו ואין בלתו. כעת הדברים נשמעים פחות, עד כדי כמעט ולא.

ביהדות התורה כאמור ניתן לראות יחסים קרובים יותר לגנץ, כאשר הבוקר חשף העיתונאי יעקב ריבלין כי במהלך השבוע האחרון נועד חבר הכנסת יעקב אשר מדגל התורה לפגישה פוליטית עם יו״ר כחול לבן בני גנץ. בדיווח נטען כי מטרת הפגישה היתה להשאיר את כל האפשרויות על השולחן ולהיערך למקרה של ממשלת אחדות או הפסד של נתניהו בבחירות הקרובות.

כך או כך, הבעיה העיקרית של החרדים בכל הנוגע לשיתוף פעולה עם כחול לבן זו השותפות של בני גנץ עם יאיר לפיד, במסגרתה קיים הסכם רוטציה על ראשות הממשלה, דבר שיקשה על הסיעות החרדיות שיתוף פעולה בפועל, אך עדיין לא ברור מדוע החרדים משנים כיוון לגבי שיתוף פעולה עם בני גנץ.

גם יו״ר דגל התורה ח"כ משה גפני הצהיר הבוקר באופן מפתיע כי "אין וטו על כחול לבן, אבל אני לא אשב עם יאיר לפיד בקואליציה - בשום מקרה ובשום צורה". יאיר לפיד מיהר להגיב כי "אצלנו זה לא פרסונלי, זה על מהות וערכים. כל מי שיסכים על העקרונות של ישראל יהודית, חופשית ודמוקרטית מוזמן לשבת איתנו. גם אתה ידידי גפני".

בנימין נתניהו בני גנץ יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד