י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השתלטות טכנולוגית

כך גנבה החוליה הערמומית רכבי יוקרה

חברי כנופית גנבים נהגו לשכור כלי רכב מחברות השכרה שונות, ולבצע בהם פעולות שאפשרו להם לעקוב אחר מיקום הרכב ולגנוב אותם מספר ימים לאחר מכן | במהלך פעילות יזומה של יחידת אתג"ר בלהב 433, נעצרו במקביל שלושת חברי הכנופיה

כך גנבה החוליה הערמומית רכבי יוקרה
נהיגה. אילוסטרציה צילום: unsplash

חוליות גנבי רכב זה אינו דבר חדש, וכפי שאמצעי ההגנה מפני גניבות הולכות ומתקדמות, כך גם גנבי הרכב מתקדמים באמצעים בהם הם פועלים על מנת לגנוב גם רכבים יוקרתיים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

במסגרת המאבק של משטרת ישראל כנגד גניבות כלי הרכב, התנהלה בשבועות האחרונים ביחידת אתג"ר בלהב 433, חקירה סמויה כנגד כנופיה החשודה במספר מקרים של גניבות כלי רכב וניסיונות גניבה.

מדובר בכנופיה המורכבת מתושבי המרכז והשטחים, שפעלו בכל רחבי הארץ. על פי החשד, חברי הכנופיה נהגו לשכור כלי רכב מחברות השכרה שונות, ולבצע בהם פעולות שאפשרו להם לעקוב אחר מיקום הרכב ולגנוב אותם מספר ימים לאחר מכן, עת הושכרו מחדש לאזרח תמים. חלק מהפעילות הייתה מתקיימת בשטחים. כמו כן, במסגרת החקירה עלה החשד שחברי הכנופיה פיתחו מיומנות ומומחיות בגניבות רכבי יוקרה באמצעות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

היום (חמישי) לפנות בוקר, במהלך פעילות יזומה של יחידת אתג"ר בלהב 433, נעצרו במקביל שלושת חברי הכנופיה. אחד נעצר בשעת מעשה לאחר שביצע גניבה של רכב מחברת השכרה, ושניים נוספים שהחלו בהכנות לקראת ניסיון גניבה של רכב יוקרה.

מה שאולי הצליח להפתיע את חוקרי המשטרה, הם לא מפתח תואם לרכב, כובעים, פאות, פלאפונים וכלי פריצה רבים - אלא מחשבי קידוד, אנטנת G.P.S. אמצעים טכנולוגיים שבאמצעותם חברי החוליה נטרלו למעשה את ההגנה הטכנולוגית המובנית ברכב, השתלטו עליה באמצעות המערכות שלהם וגנבו את הרכב.

הציוד שנתפס בידי החשודים, בהם מערכות טכנולוגיות

בחיפוש שנערך בבתי החשודים בבתי החשודים נתפסו אמצעי מחשב, וכן חומר החשוד כסם. החל משעות הבוקר נחקרו החשודים באזהרה במשרדי היחידה ולפני זמן קצר הסתיים דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, בבקשה להאריך את מעצרם. מעצרם של שני חשודים הוארך עד יום רביעי הבא ומעצרו של חשוד נוסף הוארך עד ליום ראשון.

מאבק המשטרה בגניבת כלי רכב הביא להישגים משמעותיים שבאו לידי ביטוי בירידה מתמשכת של כ-50 אחוזים בגניבות כלי הרכב בעשור האחרון, ובכך שבשנת 2018 שיעור גניבות כלי הרכב היה הנמוך ביותר מזה שנים רבות.

בשנה החולפת (שנת 2018) נרשמה ירידה של 13.2 אחוזים בגניבות כלי הרכב אל מול שנת 2017, ומנגד חלה עליה של 2.4 אחוזים בכמות כתבי האישום שהוגשו כנגד עבריינים בגין גניבות כלי רכב.

גניבת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד