י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מזוזה? קנס 50 דולר ליום! • סיפורה של דיירת בארה"ב

תושבת קונטיקט בארה"ב קבעה מזוזה על פתח דירתה - וחוייבה בקנס על ידי הנהלת מתחם הדירות • "החוזה אוסר על התקנת פריטים מחוץ לדלת" • צלב אגב, דווקא מותר

החוזה אוסר מזוזה על דלת הבית. צילום: ארכיון
החוזה אוסר מזוזה על דלת הבית. צילום: ארכיון

מזוזה בבית? קנס של 50 דולר ליום.

תושבת העיר סטרטפורד, קונטיקט, ארה"ב, ברברה קדרנל בת ה-60 סיפרה כי המקרה אירע בביתה הממוקם במתחם דירות, שם נדרשה על ידי ההנהלה להסיר את המזוזה מדלת ביתה, אחרת תיקנס.

"אני קורבן לבריונות ואני עצובה. זה שינה את כל המצב שלי פה", אמרה הדיירת.

בעקבות המקרה היא פנתה לשלוחה של הליגה נגד השמצה. בקונטיקט.

גארי ג'ונס, מנהל השלוחה, אמר לרשת "פוקס ניוז" כי מקרים כאלה נדירים למדי: "החובה להציב מזוזה על משקופי הדלתות מקורה בתנ"ך. יהודים בכל מקום, כולל אלו המתגוררים במתחמי דירות, קובעים מזוזות כתזכורת לחובותיהם הדתיות".

לדברי ג'ונס, "אין לה בית אמיתי. לראשונה זה זמן רב יש לה מקום לו היא יכולה לקרוא בית, ולכן היא מאוד מוטרדת מכך שהמזוזה הפכה לבעיה. זו לא בחירה עיצובית או בחירה בכלל, כשמישהו דורש להוריד את המזוזה מהדלת. למעשה הם אומרים לאדם יהודי שהוא לא יכול לגור שם".

ג'ונס הוסיף כי הדרישה של הנהלת המתחם מנוגדת לחוק השיכון הפדרלי. במדינות מסוימות בארצות הברית אף חוקקו חוקים מיוחדים המגנים על התושבים היהודים שקובעים מזוזות על דלתותיהם. החוזה עליו חתמה קדרנל, לעומת זאת, מתיר הצבת סממנים נוצריים על הדלתות כמו צלב או קישוטי חג המולד, אך אוסר על הצגת פריטים אחרים, בהם מזוזה.

עורך דין מטעם הנהלת מתחם הדירות מסר בתגובה כי קדרנל הייתה מודעת לחוקים כשהיא רכשה את הדירה: "החוזה אוסר על בעלי יחידות הדיור לתלות או להציג כל דבר מחוץ לחלונות המבנים או על הקירות החיצוניים, ללא אישור מנהלי המתחם", אמר.
מזוזה ארה קונטיקט צלב חוזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד