י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הולכים עם ביבי"

באגודת ישראל זועמים על נציגי 'דגל' שנפגשו עם ראשי 'כחול לבן'

באגודת ישראל זועמים על מפגשי חברי הכנסת מ'דגל התורה' עם בכירים ב'כחול לבן', והמסר לפיו ייתכן שהמפלגות החרדיות יצטרפו לממשלת שמאל בראשות גנץ - לפיד | בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מצהיר סגן השר ליצמן: "אין שום דיבור או מו"מ עם כחול לבן כל זמן שלפיד חבר במפלגה"

באגודת ישראל זועמים על נציגי 'דגל' שנפגשו עם ראשי 'כחול לבן'
ליצמן צילום: דוד כהן / פלאש 90

הפגישות החשאיות שקיימו חברי דגל התורה עם אנשי סיעת ׳כחול לבן׳, מעוררות זעם פנימי בסיעה, כשברקע גובר החשש לאבד מצביעים ימניים תומכי נתניהו שיבקשו לתמוך בליכוד ולא ביהדות התורה.

בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ אומר היום יו"ר סיעת יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן כי הוא מתקשה להבין את פגישות חברי דגל התורה עם אנשי כחול לבן שכן לדבריו, "בכל ישיבות הסיעה סוכם שהולכים עם בנימין נתניהו". ליצמן מוסיף כי "מבחינת יהדות התורה אין שום דיבור או מו"מ עם כחול לבן כל זמן שיאיר לפיד חבר במפלגה".

נציין כי גם בסביבתו של סגן השר מאיר פרוש מזכירים היום את דבריו בבחירות לכנסת ה-20 כאשר בדגל התורה רמזו על תמיכה אפשרית במועמד השמאל יצחק הרצוג, שלטענתו הדבר הבריח את מצביעי הימין.

״גם כעת״, מציינים בסביבת סגן השר שידוע כסממן הימני ביהדות התורה, "יהדות התורה הצליחה בבחירות האחרונות להביא להשיג משמעותי שהיא הביאה קהלים חדשים וזכתה בשמונה מנדטים כאשר לטענתם במקרה של שיחות עם גנץ כל אותם קהלים ייעלמו וכוחה של יהדות התורה תיפגע״.

בנוסף, בסביבתו של פרוש מתייחסים לטענת דגל התורה כי הטענה כי הפסול הוא רק ביאור לפיד ולא בגנץ ״אנחנו ממליצים לחברים מדגל התורה לדפדף במצע של כחול לבן ולמצוא שם שירוקת לתחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות, נישואים אזרחיים ופגיעה בכותל המערבי״

כזכור, הבוקר דווח כי ב׳בקהילה׳ כי חבר כנסת יעקב אשר נועד בחשאי עם יושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ. על פי הדיווח, השניים נועדו לפגישה פוליטית בבני ברק, שמטרתה להשאיר אפשרויות פתוחות במקרה ותוקם ממשלת אחדות או למקרה שנתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה.

בנוסף, גם יו״ר דגל התורה ח"כ משה גפני הצהיר הבוקר באופן מפתיע כי "אין וטו על כחול לבן, אבל אני לא אשב עם יאיר לפיד בקואליציה - בשום מקרה ובשום צורה". יאיר לפיד מיהר להגיב כי "אצלנו זה לא פרסונלי, זה על מהות וערכים. כל מי שיסכים על העקרונות של ישראל יהודית, חופשית ודמוקרטית מוזמן לשבת איתנו. גם אתה ידידי גפני".

יעקב ליצמן משה גפני יעקב אשר דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד