י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מפץ בימין?

האולטימטום שמציבה איילת שקד לרב רפי פרץ שמסביר למה לא

לא נותר עוד הרבה זמן כדי לעשות מהלכים למען מניעת איבוד קולות לריק וגם שקד כבר רוצה להיות שלווה ולהבטיח את מקומה בכנסת הבאה • על פי דיווח הבוקר, האחרונה מציבה אולטימטום לרב פרץ ודורשת את המקום הראשון ברשימה • פרץ טוען: בראש הרשימה צריך לעמוד דתי

האולטימטום שמציבה איילת שקד לרב רפי פרץ שמסביר למה לא
פרץ צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

20 יום להגשת הרשימות לכנסת ה-22 ומאמצי האיחוד בימין גוברים; איילת שקד המוחמאת מהסקרים האחרונים המוכיחים כי הציבור מעדיף לראותה בראש רשימת איחוד מפלגות הימין, לא מתייאשת מהאפשרות שאכן תוצב בראש הרשימה ומציבה אולטימטום לרב רפי פרץ שאינו מוכן לזוז ממקומו.

על פי דיווחו של הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', שקד ניהלה שיחות עם פעילים בולטים ב'בית היהודי' שעדיין שומרים לה אמונים, כדי שיעבירו מסר חד וברור ליו"ר המפלגה הרב רפי פרץ לפיו, או שיוותר לה על המקום הראשון, או שיגלה ביום כי הוא נותר לבדו. שכן אם לא ייענה לדרישתה, היא תכנס מסיבת עיתונאים, בה תכריז על ריצה משותפת עם נפתלי בנט ואיתמר בן גביר ואפשר שגם בצלאל סמוטריץ' יחבור אליה עם 'האיחוד הלאומי' בראשו הוא עומד.

אנשי הרב פרץ דחו את המסר על הסף. שקד ניסתה למזער את הבלאגן שהחל כבר להתחולל בתוך 'הבית היהודי' וחידדה את המסר כי מדובר ב"שעת רצון" למהלכים שצריכים לעשות כדי לחזק את גוש הימין. 

למרות שבסביבת איילת שקד הכחישו את דבר האולטימטום ואמרו כי "לא ניתן שום אולטימטום. יש שעת רצון לייצר אחדות, ברור שאם זה לא יקרה - כל מפלגה תרוץ בנפרד. יש שתי אפשרויות: אחדות או מפלגה דתית וימין ליברלי", בסביבתו של יו"ר 'הבית היהודי' הרב פרץ מתעקשים כי הועבר להם מסר כזה.

בכל מקרה פרץ נחוש להישאר בראש הרשימה ובראיון שהעניק לכתבת דנה וייס ב'ערוץ 12' וישודר במוצ"ש, אמר שר החינוך פרץ, כי "לא הכל זה מנדטים, ולא הכל זה סקרים".

לדבריו, "לציונות הדתית יש דרך, ומי שמתווה ועומד בראש הדרך הזאת צריך להיות בן הציונות הדתית – ולצדו אפשר שתהיה גם איילת", הבהיר המנהיג הפוליטי של הציונות הדתית. "אני חושב שהדרך שלה למעלה יכולה לעבור בזה שהיא חוזרת לפוליטיקה, ואנחנו אומרים לה: 'בואי, תחזרי לפוליטיקה'", כך פרץ.

 

הרב רפי פרץ אולטימטום איילת שקד איחוד מפלגות הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד