י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרבנים במכתב חריף

הכלבים שמפחידים את תושבי אלעד: ארור מי שמגדל כלב

תופעה רחבה של גידול כלבים פשטה לאחרונה בעיר החרדית אלעד והביאה את הרבנים לשים לדבר סוף • "ישנם נשים וילדים שמפחדים מכלבים ואיסור חמור לגדל כלב בבית", קבעו רבני העיר

הכלבים שמפחידים את תושבי אלעד: ארור מי שמגדל כלב
כלבים צילום: pixabay

בעיר אלעד ישנה תופעה רחבה בשנה האחרונה ומתרחבת עם הזמן. ילדים חרדים ונערות חרדיות, המגדלים בביתם כלבים ומטיילים עמם ברחבי העיר, בגינות ובפארקים, וכתוצאה מכך גורמים לפחד אצל נשים וילדים.

מי שהרים את הכפפה בנושא, הוא הרב יצחק יוסף, בנו של הגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון ורב קהילה בעיר, שכתב מכתב חריף בנושא ועליו חתמו כל רבני העיר הספרדים ובראשם הגאון רבי מרדכי מלכה, המרא דאתרא של העיר. 

במכתב שנכתב כבר בחודש סיון ופורסם היום בעיתון "קוראים אלעד", נכתב כי "שמעה שמענו ועיננו ראו, שבזמן האחרון התפשטה תופעה חמורה בעירנו אלעד שמסתובבים נערים וילדים בראש כל חוצות עם כלבים ודבר זה הוא איסור חמור וכפי שמבואר בגמרא וברמב"ם שכל מי שמגדל כלב הוא בבחינת ארור, ובפרט בעירנו שיש הרבה נשים וילדים שמפחדים מכלבים". 

הרב יצחק יוסף מצטט בשם אביו הרב אברהם יוסף כי "אין שום היתר לגדל כלב מכל סוג שהוא", שכלב רע גם כשאינו נושך נקרא רע בגלל נביחתו. 

את מכתבם מסיימים הרבנים וכותבים כי מי שצריך לצורכי רפואה יקבל היתר בכתב מבית הדין בעיר, ומי שיזהר מלגדל יזכה לנחת מכל ילדיו. 

אנשי חינוך בעיר עמם שוחחנו, אומרים ל'בחדרי חרדים' שמדובר בתופעה פסולה שאינה תואמת עיר חרדית ויש לעקור את התופעה הזו מן השורש. לדבריהם, מי שבוחר לגדל כלבים אינו מכיר את התרבות החרדית ומוטב שיעזוב לעיר מעורבת.

 

כלבים אלעד רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד