י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אהוד ברק יכריע?

סקר: ש"ס שומרת על כוחה; לאף גוש אין רוב

סקר מנדטים שמתפרסם היום בעיתון 'מעריב-סופהשבוע' מראה שאילו הבחירות היו מתקיימות היום, המפתח להרכב הממשלה נתון בידיו של אביגדור ליברמן ולאף אחד מהגושים אין רוב • האם אהוד ברק יערוק ויכריע? • החרדים עם 15 מנדטים

סקר: ש"ס שומרת על כוחה; לאף גוש אין רוב
אהוד ברק. אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודשיים לפני הבחירות השניות לשנת 2019, נדמה כי הכאוס שולט במערכת הפוליטית. ליברמן, שעל פניו הוא האיש שבגינו אנו ניצבים בפני הסיבוב השני, מתחזק בסקרים ועומד להיות דמות מכריעה עוד יותר בבחירות הקרובות.

נדמה שבמערכת הבחירות הזו חיציו של ראש הממשלה נתניהו מכוונים לשניים, הראשון הוא אביגדור ליברמן שאחראי על אי הקמת הממשלה והוא יריבו העיקרי של ראש הממשלה והאיש שיכול למנוע את ממשלת הימין הבאה, והשני הוא השחקן החדש אהוד ברק, שאותו מעדיף נתניהו למצב כיריבו העיקרי משמאל על חשבונו של גנץ שנשכח בצד לעת עתה.

אמש תקף ראש הממשלה נתניהו את אביגדור ליברמן בסיור שערך באשקלון: "במשך שנים, ביחס לעולים מברית המועצות, הייתה מדיניות של הרבה דיבורים ואפס מעשים. שינינו את זה".

ליברמן מיהר להגיב בחריפות לדבריו של נתניהו ואמר: "נתניהו בהיסטריה, כי הוא מבין שהיחידים שמונעים ממנו להקים ממשלת הלכה זה רק ישראל ביתנו. כולם מבינים שהוא ב'קול הרוסי' רק חודשיים וחצי לפני הבחירות. אבל כולם כבר למדו מזמן שלהבטחות של נתניהו אין כיסוי." בהמשך הגדיר ליברמן את דבריו של נתניהו "סיפורי עלי ביבי".

כאמור, סקר שבוצע אתמול עבור "מעריב־סופהשבוע", מעלה, כי אילו התקיימו הבחירות לכנסת ה־22 אתמול, המפתח להרכבת הקואליציה היה נתון, שוב, לרשימת ישראל ביתנו בראשות ליברמן, שמקבלת הפעם 8 מנדטים. על פי הסקר, שערך מכון סמית, הליכוד בראשות נתניהו מגיעה ל־33 מנדטים.

הימין החדש בראשות בנט ושקד, שטרם סיכמו על חידוש שיתוף הפעולה ביניהם, מקבלת 6 מנדטים, לעומת 4 בלבד לאיחוד מפלגות הימין (הבית היהודי והאיחוד הלאומי של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'). ש"ס מקבלת 8 מנדטים ויהדות התורה 7 מנדטים. בסך הכל מקבל גוש הימין־חרדים 58 מנדטים לעומת 54 בלבד לגוש השמאל.

חלוקת המנדטים בגוש המרכז־שמאל: כחול לבן בראשות גנץ ולפיד 30 מנדטים; הרשימה המשותפת 10, העבודה בראשות פרץ יורדת לשפל של כל הזמנים עם 5 מנדטים בלבד. מפלגת ישראל דמוקרטית בראשות ברק מקבלת 4 מנדטים ומרצ בראשות היו"ר החדש ניצן הורוביץ - 5.

מפלגות עוצמה יהודית, זהות בראשות פייגלין וגשר בראשות לוי־אבקסיס אינן עוברות את אחוז החסימה. הסקר בוצע בקרב מדגם מייצג של 600 איש. טעות הדגימה 4%.

סקר מעריב אהוד ברק אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד