י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התמונה הפוגענית שקיבלה המתווכת היהודיה

מתווכת דירות ואם לשניים, קיבלה מסרים מאיימים ופוגעניים לאחר שהיתה מעורבת בסכסוך עם אמא של לאומן לבן וגזען, שגילה שהיא יהודיה

התמונה הפוגענית שקיבלה המתווכת היהודיה
צילום בפלאפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

טאניה גרש סבלה במשך שנים שנאה מאנשים זרים, היא מנסה להתעלם מהם, היא מנסה להמשיך הלאה, אבל בבית המשפט ביום חמישי האחרון, היא נאלצה לחיות מחדש עם זה. ההודעות הקוליות, האימיילים עם איומי מוות, צילום של בנה הצעיר בשער אושוויץ, גרמו לה לתחושות קשות.

על פי הדיווח ב-CNN, טאניה גרש העידה יותר משעה באולם בית המשפט במיסולה - מונטנה, ותיארה בפרוטרוט את מה שקרה לה לאחר שאנדרו אנגלין עורך האתר האנטישמי 'דר סטורמר' (מזכיר את העיתון הנאצי דר שטירמר), פרסם את שמה ואת פרטיה האישיים באתר הניאו-נאצי "דיילי סטורמר". פרטיה הופצו לאחר שהיא היתה מעורבת בסכסוך עם אמא של לאומן לבן וגזען, שגילה שהיא יהודיה.

טאניה גרש, בת 46, מתווכת דירות ואם לשניים, קיבלה מסרים לפיהם: "אני מקווה שתמותי", "תהרגי את עצמך" ו"מנצלים את הכאב שלך".

"זה דבר שישנה אותי לעד", אמרה גרש ל- CNN לאחר המשפט," אני לא הולכת להיות אותה טאניה שוב".

אנדרו אנגלין אמר שהוא חשש לביטחונו, ולכן לא הגיע לשימוע כפי שדרש השופט. "אנדרו אנגלין כבר הודה שהוא לא הופיע כי הוא פחד להופיע ולהילחם", אמרה גרש ל-CNN.

"אני מרגישה שהעובדה שהוא לא הופיע, היה מסר חזק יותר לתומכיו שהוא לא שווה תמיכה, כי הוא לא יודע להילחם", הוסיפה.

התביעה נגדו הוגשה על ידי גרש באפריל 2017 בגין פלישה לפרטיות, פגיעה מכוונת שגרם למצוקה נפשית והפרת חוקים שונים של מונטנה.

עורך דינו של אנגלין הנאצי שכבר לא מייצג אותו, אמר כי הדברים שנאמרו הם בגדר חופש הביטוי. עם זאת, אנגלין לא זכאי לייצוג משפטי יותר, לאחר שלא הופיע לשימוע.

בתגובה לכך אמרה גרש, "אמרו לי שאני עומדת למות, אמרו לי שהם באים לקחת אותי, נאמר לי שהייתי צריכה להישרף בתנור עם שאר בני עמי בתקופת השואה" סיפרה גרש. "אני מצטערת, אבל שום דבר מזה לא חופש הביטוי".

פסק הדין יינתן במועד מאוחר יותר.

אושוויץ אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד