י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תוגבר מערך כיפת ברזל

ברקע מות הפעיל: אלפים מתפרעים על הגדר

האם אנחנו לקראת הסלמה בשעות הקרובות? למרות התנצלות צה"ל על מות הפעיל המרסן מטעם חמאס, בארגון לא מתרצים ומבטיחים נקמה | בינתיים, אלפים מפגינים ומיידים בקת"בים לעבר כוחות צה"ל | עשרות פצועים עד כה

ברקע מות הפעיל: אלפים מתפרעים על הגדר
הפרות סדר על ידי ערבים. אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

על רקע מותו של פעיל חמאס בעזה על ידי ירי של צה"ל אתמול - ירי שכונה כ"אי הבנה", תוגבר מערך כיפת ברזל בדרום מחשש לירי רקטות במהלך השעות הקרובות, זאת לצד התפרעויות קבועות על גדר המערכת כמידי שישי.

צה"ל אף תגבר את הכוחות באזור למקרה של הסלמה במהלך השבת. 

כ-6000 פלסטינים מפרים בשעה זו את הסדר סמוך לגדר המערכת, מבעירים צמיגים, מידיים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, הנמצאים סמוך לגדר בכדי למנוע חדירה וחבלה בגדר. מדיווחים של משרד הבריאות בעזה, עד כה נפצעו במהומות כ-40 פלסטינים מירי תגובה של צה"ל.

תגבור הכוחות הגיע בעקבות הערכת מצב שקיימו בדרג המדיני והצבאי, לאחר שבחמאס העבירו מסר מאיים בעקבות מות הפעיל התמים שלדבריהם בסך הכל התקרב אל הגדר בכדי לשמר את הסדר ולהרחיק את מפיריו. באיום נאמר כי "האויב יישא בהשלכות הפעולה הנפשעת".

פתחי חמאד, בכיר חמאס אמר היום סמוך לגדר, "אנחנו לא מקבלים את התנצלות האויב על הרג השהיד מחמוד אל-אדהם, ואנחנו ננקום אותו. אנחנו נותנים לאויב הציוני שבוע ליישם את ההבנות".

בינתיים בצה"ל מודים כי היה כשל מבצעי וכי החיילים היו אמורים להבין כי מדובר בפעיל הכוח המרסן מטעם חמאס, אולם צה"ל העניק גיבוי מלא לחיילים וציינו כי לא היה כשל ערכי בהתנהלותם.

 

 

 

 

 

הפרות סדר גדר המערכת גבול רצועת עזה כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד