י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תעלומה ירושלמית

יש פרס כספי: עזרו לאתר את סה"ת שנעלם

תעלומה ירושלמית: מה עלה בגורלו של ספר התורה שבמלון פנינת ירושלים? בן המשפחה שתרמה את ספר התורה מבקש מהציבור: "אנחנו לא יודעים היכן נמצא ספר התורה". הם מציעים גם פרס כספי למי שיביא פרטים אודות ספר התורה • תורה מונחת בקרן זווית

יש פרס כספי: עזרו לאתר את סה"ת שנעלם
ספר התורה שנגנב צילום: באדיבות המצלם

הרב יהודה דריימן עלה לישראל בתקופה האחרונה, זאת לאחר שהיה ב-57 השנים האחרונות בלוס אנג'לס . סבו של ר' יהודה, הרה"ח רבי חיים אלימלך דריימן זצ"ל, היה בעל התפילה של אדמו"רי בית גור בבית המדרש המיתולוגי ברחוב רלב"ח בירושלים.

משפחת דריימן הייתה שותפה בעבר אף בעיתון 'המודיע', בשנת 1975 חזר ארצה אביו של ר' יהודה, הרב שמואל דב דריימן זצ"ל והוא היה שותף בהקמת בית הדפוס של עיתון המודיע ברחוב יהודה המכבי בשכונת מקור ברוך בירושלים.

בין עסקי המשפחה הרבים היה גם מלון 'פנינת ירושלים' השוכן מעל ממילא בסוף רחוב יפו. מלון שמאז שנת 2007 סגור ומסוגר לאחר שנקלע לקשיים כלכליים. בתחילה הייתה זו חברת המלונות 'דן' שניהלה את המלון, אך לאחר שנים מעטות הם חדלו לנהל את המלון שהמשיך להתקיים למעלה מעשור תחת השם "פנינת ירושלים".

בבית המלון שכן גם ספר תורה אותו תרמה המשפחה, אלא שמאז שנת 2007 כאשר נסגר המלון, נעלמו עקבותיו של ספר התורה שתרמה המשפחה. מאז המשפחה מחפשת את עקבותיו של ספר התורה - אך לשווא.

כעת, פונה ר' יהודה אל הציבור באמצעות אתר 'בחדרי חרדים' ומבקש ממנו לחפש אחר עקבותיו של ספר התורה. הוא מספר בהתחלה על כתיבת ספר התורה: "שנה לפני שגמרנו לבנות את המלון, אבא שלי זצ"ל החליט שהוא רוצה לכתוב ספר תורה לבית כנסת של המלון.  כשפתחנו אותו בערב חג השבועות בשנת 1996 עשינו הכנסת ספר תורה בפאר והדר, היו שם גדולים וחשובים כמו הרב הראשי דאז רבי ישראל מאיר לאו, ועוד נכבדים רבים".

ר' יהודה ממשיך ומספר: "היו שם, בבית הכנסת של המלון, עוד שני ספרי תורה שהיו שייכים לאנשים שונים שבבוא העת לקחו את ספרי התורה, אך כשבאנו לקחת את ספר התורה הוא נעלם".

"היינו בתהליכים בבתי משפט על העניין וכל זה, אבל המצב כעת הוא שאנחנו לא יודעים היכן נמצא ספר התורה. אני חושב שמישהו אולי לקח את זה ו'תרם' את ספר התורה לבית כנסת באיזה שהוא מקום. ניסינו לבדוק מה עם ספר התורה אך לא מצאנו קצה חוט."

"היה שם 'כתר תורה' עשוי מכסף שגם הוא נעלם, אך כאמור הדבר המצער ביותר הוא ספר התורה שעקבותיו אבדו, אבי ואני תרמנו את כל הכסף בשביל לכתוב אותו". ר' יהודה גם מספק פרטים מזהים אודות ספר התורה ואומר כי על 'עצי החיים' של ספר התורה יש הקדשה לעילוי נשמת סביו, רבי חיים אלימלך דריימן זצ"ל, מדובר בספר תורה אשכנזי. ר' יהודה מספר כי כל הגורמים שניסה לברר איתם מה עלה בגורל הספר, לא הצליחו לתת לו תשובה ברורה.

כעת מציעים במשפחה פרס של 5000 ש"ח לכל מי שיביא מידע שיגרום לכך שספר התורה אכן יחזור למשפחת התורמים שכבר למעלה מעשור מחפשת פרטים אודות ספר התורה, שכל כך יקר לליבה של המשפחה.

ר' יהודה ממשיך ומספר לנו כי כאשר גר בלוס אנג'לס הוא הוא חבר מועצה ארבע פעמים וכן רץ פעמיים לראשות העיר, אך למרבה הצער הפסיד. לאחרונה כאמור עלה לישראל לאחר שעזב את הארץ לפני 57 שנים.

כעת, המשפחה רק רוצה לבקש פרטים אודות ספר התורה, והיא מציעה כאמור פרס כספי של 5000 שקלים למי שיביא מידע אודות ספר התורה. בניין המלון עצמו, אגב, קיבל היתר להריסה ובניה מחדש ובמקום 7 קומות כיום, ייבנו שם עוד שתי קומות נוספות מתחת לקרקע, כך שהבניין העתידי יכלול 9 קומות.

בסופו של דבר ר' יהודה אומר "עליתי שנה שעברה לארץ, אני לא מתחרט על כך לרגע אחד ואני שמח מאוד ברוך ה', אבל אנו חייבים לדעת מה עלה בגורלו של ספר התורה שתרמנו אבי זצ"ל ואני, אני מאוד אודה לכל מי שיכול לסייע בנושא, וכמובן שיש גם את הפרס הכספי שאנחנו מציעים. יש את הסימנים המזהים שעל ספר התורה ועצי החיים, ואני מקווה ומייחל שבזכות הפרסום של הנושא יימצא ספר התורה האובד". הוא מסיים

כאמור, הסימנים המזהים של ספר התורה הם כדלהלן:

• ספר תורה אשכנזי.
• על המעיל רקום: "ס"ת זה נכתב ע"י ר' שמואל דוב וציונה הי"ו לקיים מצוות כתיבת ספר תורה". ייתכן שהמעיל הוחלף.
• על עצי החיים חקוקה הקדשה לעילוי נשמת רבי חיים אלימלך דריימן זצ"ל.
• סימנים נוספים כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות של ספר התורה.

הפרטים ליצירת קשר במקרה של מידע אודות ספר התורה הם בכתובת המייל: [email protected]

ספר תורה גניבה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד