י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המשטרה קיבלה השראה

החיפושים אחרי הרב שנעדר, נמשכו גם בשבת

גם במהלך השבת נמשכו החיפושים אחר הרב ראובן באומן שנער מיום שלישי האחרון במים לאחר שסייע לחילוץ תלמידו בן ה-13 • המשטרה המקומית בוירג'יניה התייאשה, אך קיבלה חיזוק מכמות המתנדבים שהצטרפו לחיפושים

החיפושים אחרי הרב שנעדר, נמשכו גם בשבת
החיפושים אחר הרב באומן צילום: Yeshiva world news

בוירג'יניה - ארה"ב נמשכו החיפושים אחר גופתו של הרב ראובן באומן שטבע ביום שלישי האחרון בחוף הים שנכנס להציל תלמיד שלו שהחל לטבוע, אך הרב לא הצליח לצאת מהמים.

משטרת וירג'יניה באמצעות יחידת הים שלהם, המשיכו ביום שישי בחיפוש במים. המשטרה השתמשה בחמש סירות במשך הלילה, וחמש סירות נוספות ביום שישי בבוקר עד הערב.

מתנדבים רבים מהקהילה היהודית המקומית סייעו עד שבת. ארגון 'אחיעזר' יחד עם פעילים קהילתיים מקומיים ארגנו כמה סירות בבעלות לא יהודית שימשיכו לסרוק אחר גופתו של הרב.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי המשטרה כבר התייאשה מהחיפושים, אך קיבלה השראה גדולה להמשיך, לאחר שהתרשמה מכמות האנשים שהגיעו לעזור בחיפושים.

ארגוני חסד רבים שלחו מתנדבים לחפש את הרב שנעלם. החיפוש הוא כאמור, אחר הרב באומן - רב בישיבת "תורת חיים" והציבור נקרא להתפלל למציאת גופתו של הרב ראובן צבי בן אסתר ביילה. ארגון הצלה של ניו יורק, הוציא מטוס ששייך לארגון כשעליו טייס חרדי בשם אלי רואו, מי שעומד מאחורי הצטיידות המטוס, טס במעגלים מעל המים שעות ארוכות כל יום בחיפושים אחר הרב.

כזכור כפי שדווח לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', רשויות ההצלה והחירום קיבלו ביום שלישי האחרון קריאה על טביעה בפארק המים בחוף ווירג'יניה. מי שצלצל אמר שישנם שני אנשים במים: אחד מהם בן 35, השני היה ילד בן 13.

הרב היה עם קבוצה של כ-20 תלמידים והוא ראה לפתע את אחד מהם נאבק במים; אז הוא נכנס לעזור לילד. הילד הצליח לצאת, אבל הרב לא יצא החוצה וצוותי חילוץ עדיין עושים מאמצים לאתר אותו.

עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם מתפללים למציאת הרב באומן; קבוצות גדולות חילקו ביניהם את ספר התהילים, כדי שהתפילות ימשיכו ברציפות.

צוותי חילוץ גדולים מאד, ביניהם ארגונים שונים: 'ארגון חברים של רוקלנד', יחידת ההטסה של ארגון הצלה מניו יורק, 'חי לייף ליין', 'אחיעזר', ארגון חברים מבולטימור, מנסים למצוא את הרב ראובן צבי בן אסתר ביילה.

נעדר נעדר באומן וירגיניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד