כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מחלוקת על סידורי הביטחון מעמידה בספק טיסות של חברות ישראליות לסקנדינוויה

מאות נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עלולים להיפגע. שר התחבורה ידון בנושא בפגישתו היום עם ראשי חברות התעופה

  • י' ניסן התשע"ב
מחלוקת על סידורי הביטחון מעמידה בספק טיסות של חברות ישראליות לסקנדינוויה

מחלוקת לגבי סידורי הביטחון מונעת טיסות של חברות תעופה ישראליות בעונת האביב-קיץ הנוכחית לסקנדינוויה. העניין יעלה היום בפגישה של שר התחבורה, ישראל כץ, עם מנהלי חברות התעופה הישראליות, כחלק מהדיון בהסכם פתיחת השמים לתחרות.

על פי התכנון המקורי רצתה חברת ארקיע לבצע סדרה של טיסות לקופנהאגן בעונת אביב-קיץ הקרובה. אלא שמדיניותה של דנמרק מונעת סידורי אבטחה המבוססים על "פרופיל נוסע" ותישאולו. לפיכך, הוחלט להעתיק את הטיסות מנתב"ג למאלמו שבשוודיה, ומשם להעביר דרך היבשה את הנוסעים לקופנהאגן.

ואולם, מתברר כי התעוררה מחלוקת לגבי סידורי האבטחה במאלמו. שלטונות ישראל דורשים לבצע את בדיקות הביטחון בצורה קפדנית, כמקובל בטיסותיהן של חברות תעופה ישראליות מאירופה. החשש הוא כי אם ישראל תתגמש בעניין מול השוודים, העניין יזלוג למדינות אחרות באירופה, העלולות להערים קשיים אף הן על המשך סידורי האבטחה המיוחדים של חברות תעופה ישראליות.

בכיר בענף התעופה אמר בתגובה כי "מאות נוסעים מישראל ייפגעו עקב ביטול הטיסות, שכן רבים כבר רכשו חבילות נופש וכרטיסים לטיסות דרך מאלמו לקופנהאגן, לעונת אביב-קיץ הקרובה". לדבריו, "המצב שנוצר ממחיש את חוסר השוויון בין חברות התעופה הישראליות לחברות התעופה האירופאיות, שיכולות לטוס ארצה מבלי לעמוד בסידורי אבטחה קפדניים שדורש שירות הביטחון הכללי (השב"כ) של ישראל. לדוגמה, חברת התעופה הסקנדינווית ס.א.ס, הודיעה רק השבוע על חידוש טיסותיה בעונת האביב-קיץ הקרובה לישראל".

ממשרד התחבורה נמסר: "מדובר בעניין הקשור לשב"כ. רשות התעופה האזרחית (רת"א) אינה מעורבת בו".

המפגש של השר כץ עם מנהלי חברות התעופה הישראליות בעניין ההסכם החדש לפתיחת השמים לתחרות, נועד בנוסף לאפשר למנהלים להעלות את השגותיהם על ההסכם שהושג עם האיחוד האירופי לפני כשבועיים, בטרם השר חותם עליו ומתחיל בהליך אישורו.

ישראל והאיחוד האירופי הגיעו להסכם החדש, למורת רוחם של של חברות התעופה הישראליות. מנהלי חברות אל על, ישראייר וארקיע, ינסו לשכנע את שר התחבורה שלא לחתום על ההסכם החדש, לפני שיובטחו האינטרסים שלהן לתחרות מול חברות התעופה האירופאיות.
סקנדינביה טיסות אבטחה חברות ישראליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד