י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התכתשות בתוך גוש השמאל

בכיר כחול לבן: "החרדים ימצאו דרך להיכנס לממשלה בראשותנו"

בגוש השמאל מתכתשים ומאשימים זה את זה | יעלון נגד ברק ולהיפך "הרוטציה עם לפיד גוזלת שני מנדטים מהגוש" | למרות הביקורת שהשמיע והוקלט אומר יעלון: "יאיר לפיד יכול להיות ראש ממשלה מצוין" | כמו כן הוא עדיין מאמין שהחרדים ימצאו את הדרך להכנס לממשלה בראשותם

בכיר כחול לבן: "החרדים ימצאו דרך להיכנס לממשלה בראשותנו"
בוגי יעלון, אהוד ברק ובני גנץ צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

תככים בתוך הגוש: זה היה עניין של זמן עד ש'כחול לבן' ו'ישראל דמוקרטית' יתכתשו ביניהם, על רקע הקולות והמנדטים שצפויה האחרונה לנגוס בחברתה. 

במפלגתו של אהוד ברק 'ישראל דמוקרטית', מותחים ביקורת חריפה על הסכם הרוטציה בין בני גנץ ליאיר לפיד על ראשות הממשלה וטוענים כי על פי מחקרים שביצעו, ההסכם הזה גוזל כשני מנדטים מגוש השמאל מרכז, כך מדווח ראש הדסק הפוליטי של 'כאן' יואב קרקובסקי.

יצוין כי מפלגתו של ברק אינה הראשונה. גם מתוך מפלגת 'כחול לבן' עצמה נשמעו לא מעט אמירות בנושא. כדוגמת השותף להנהגה משה בוגי יעלון שגם נשמע בהקלטה שפורסמה בשבוע שעבר ב'ערוץ 12' מדבר בקולו נגד הרוטציה עם לפיד.

הביקורת מצד מפלגתו של ברק, הגיעה לאחר שבראיון שהעניק בכיר 'כחול לבן' בוגי יעלון לחדשות השבוע ב'כאן 11', הוא תקף את ריצתו של ברק וטען כי לא יעבור את אחוז החסימה וסתם יגרום לנזק לגוש. וכן הוסיף לומר כי ברק עלול לרוץ לממשלת נתניהו.

יעלון התייחס לנושא הרוטציה עם לפיד ואמר, "כחול לבן דבקה ברוטציה וכי יאיר לפיד יכול להיות ראש ממשלה מצוין".

באשר לירידת מפלגתו בסקרים האחרונים אמר מס' 3 ב'כחול לבן', "מי שחשב שיש פה מפלגת אווירה טועה בגדול. נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה בבחירות האחרונות. הוא נכשל. מאז הוא ירד 9 מנדטים, אנחנו לא מסתכלים על הגימיקים והשטיקים למיניהם. אנחנו באנו עם תוכנית - למה? כי אכפת לנו". לדבריו, "נתניהו דואג לעצמו - אנחנו באים לדאוג לאזרחים. אנשי מפרץ חיפה לא משעממים אותנו, אנשי עוטף עזה לא משעממים אותנו. אנחנו באים לתת תקווה".

על הביקורת הרבה שנמתחת בימים הקרובים על היועץ החדש של 'כחול לבן' שהתבטא בעברו נגד מדינת ישראל והקריאות לפטרו, הסביר יעלון, "אנחנו בחרנו איש שאותנו מעניינת המומחיות שלו ולא הדעות שלו".

כן התייחס לשותפות עתידית עם המפלגות החרדיות ואמר, "במידה ואנחנו מרכיבים ממשלה, החרדים ימצאו את הדרך להיכנס לממשלה בראשותנו. אנחנו המרכז הרציונאלי השפוי".

מפלגת כחול לבן אהוד ברק משה בוגי יעלון בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד