י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הטיימס סקוור הוחשך

מנהטן בעלטה: עשרות אלפים נותרו ללא חשמל

מנהטן, בירת העסקים העולמית, הוחשכה הלילה לשעה ארוכה והותירה אלפים במנהטן ללא חשמל • מעליות הפסיקו לפעול, עסקים רבים נשארו ללא חשמל ואפילו ה"סאבוויי", הרכבת התחתית, סבלה משיבושים קשים בשל רכבות שנתקעו • צפו בתיעוד

מנהטן בעלטה: עשרות אלפים נותרו ללא חשמל
העיר הוחשכה. מנהטן הלילה צילום: רויטרס

מנהטן, בירת העסקים העולמית, הוחשכה הלילה (מוצאי שבת) לשעה ארוכה והותירה עשרות אלפים במנהטן ללא חשמל; מעליות הפסיקו לפעול, עסקים רבים נשארו ללא חשמל ואפילו ה"סאבוויי", הרכבת התחתית, סבלה משיבושים קשים בשל רכבות שנתקעו.

הרשויות בניו יורק  טוענות כי אש שפרצה בשנאי, היא שגרמה להפסקת החשמל במנהטן. לפי אנשי כיבוי האש בניו יורק, השריפה החלה ברחוב 64 מערב ובשדרת ווסט אנד - מה שהשפיע על יותר מ-70,000 בתים ועסקים, נכון ל-20:00 בערב ביום שבת, כך על פי גורמים רשמיים.

גם בית חולים מקומי בשם 'רוזוולט' דיווח על הפסקת חשמל והודיע כי עד שתסודר התקלה - בית החולים יפעל במתכונת חירום בגיבוי גנרטור. הפסקת החשמל הגדולה מגיעה בדיוק ביום השנה להפסקת החשמל הגדולה של העיר ניו יורק, אי אז בשנת 1977 - שהשאירה את רוב העיר ללא חשמל.

זה קרה לפני 42 שנה אמנם, אולם עד היום אנשים זוכרים את הפסקת החשמל של שנות השבעים - שהציתה מהומות והביאה לביזה.

קרני השמש מאירות את מנהטן. צילום: רויטרס

חברת החשמל 'קון אדיסון' מייעצת ללקוחות באזורים ללא חשמל לכבות או לנתק מהחשמל מכשירי חשמל, כדי למנוע נזק פוטנציאלי למכשירים כאשר כוח החשמל יחזור.

"אנחנו ממשיכים לנסות להחזיר את החשמל לכל הלקוחות, אני מקווה שעד חצות הלילה כולם יהיו עם חשמל", כך אמר ג'ון מקבוי, מנכ"ל השירות של חברת החשמל במסיבת עיתונאים.

צעקות של חגיגה נשמעו בחלקים של מנהטן בזמן שכוח החשמל חזר באזורים מסוימים, "הסיבה להפסקה לא ברורה", אמר מקבוי, והוסיף: "זה לא נראה קשור לעומס יתר".

עלטה חשיכה מנהטן הפסקת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד