י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בכירי תל השומר ליו"ר "למענכם": "לכולנו מטרה משותפת - להציל חיים"

בסיור מקצועי שנערך השבוע במרכז הרפואי ע"ש שיבא ליו"ר "למענכם" - היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך – הוצגה ע"י ראשי המחלקות והרופאים הבכירים סקירה על האגפים שתחת ניהולם, נתונים אודות היקף הפעילות המתקיים בהן והמומחיות הייחודית של כל אחת מהמחלקות

בכירי תל השומר ליו"ר "למענכם": "לכולנו מטרה משותפת - להציל חיים"
סיור "למענכם" בתל השומר צילום: למענכם

בסיור מקצועי שנערך השבוע במרכז הרפואי ע"ש שיבא ליו"ר "למענכם" - היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך – הוצגה ע"י ראשי המחלקות והרופאים הבכירים סקירה על האגפים שתחת ניהולם, נתונים אודות היקף הפעילות המתקיים בהן והמומחיות הייחודית של כל אחת מהמחלקות.

ראש מטה הנהלת המרכז הרפואי, מר יואל הר-אבן הציג את המרכז הרפואי שיבא שנבחר לאחרונה לאחד מעשרת בתי החולים המובילים בעולם ע"י המגזין ניוזוויק ואת נבחרת המומחים מהחטיבה הכירורגית שהשתתפו במפגש. הוא גם שיתף בתפיסת העולם והחזון של ביה"ח ותכניות ההתרחבות העתידיות שלו.

בפגישה נטלו חלק רב אגודת למענכם הגאון רבי צבי לאו שליט"א ורב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא הגאון רבי צבי פורת שליט"א.

בביקור נכחו פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי ומנהל בית החולים הכללי (בפועל), פרופ' אבירם ניסן מנהל מחלקה כירורגית ג', פרופ' מרדכי גוטמן מנהל מחלקה כירורגית ב', ד"ר דניאל שינהר מנהל מחלקת כירורגיה ילדים וסגנו ד"ר גדעון קרפלוס, ד"ר דוד חזן מנהל היחידה לכירורגיה זעיר פולשנית ורובוטית, ד, ד"ר זהר דותן רופא בכיר במחלקת אורולוגיה ומנהל השירות האורו-אונקולוגי, ד"ר נחשון קנולר מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, ד"ר משה חלק מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי דם, ד"ר ערן אביבי סגן מנהל המערך האורטופדי וד"ר דינה אורקין מנהלת חדרי הניתוח.

לאחר ישיבה ארוכה יצאו מנהלי המחלקות עם צוות היועצים של "למענכם" בראשות הרב יוסי ערבליך לסיור בחדרי הניתוח שם הוצגו בפניהם ע"י ד"ר אורקין הטכנולוגיות החדשניות ביותר ומערכת התלת מימד העומדות לרשות רופאי המרכז הרפואי.

הרב ערבליך ביקש מהרופאים להדק את שיתוף פעולה עם האגודה המקבלת כ-100 פניות מדי יום ואמר: "אנחנו מפנים מטופל כשאנחנו יודעים שהמקום אליו הוא הופנה הוא הטוב ביותר עבור סיבת ההפניה שלו. כשאנחנו פונים לבית החולים, ומיידעים על המטופל המטרה היא לא חלילה לתעדף או להפעיל לחץ על המערכת אלא להפנות זרקור, על מנת שאנשי המקצוע יבחנו את דחיפות המקרה, וברוך ה' במרכז הרפואי שיבא שהינו המרכז הרפואי הגדול והמוביל בישראל אנחנו זוכים ליחס ולטיפול מקצועי מהמעלה הראשונה"

הגאון רבי צבי לאו, רב האגודה ציין כי אחת הסיבות שהביאה אותו להצטרף לאגודת "למענכם" היא ש"כל מתנדב אצלנו, מגדול ועד קטן, מכיר את מקומו. ההנחיה שהרב יוסי ערבליך מזכיר שוב ושוב ליועצים היא שאיננו רופאים ואיננו תחליף לרופאים. אנחנו עין בוחנת, עין נוספת, מבט אחר שחשוב בהרבה מאוד מקרים, ואנחנו מחזיקים בהון אנושי שהוא מאגר עצום של ידע רפואי. חרף כל זאת אנו מכירים את מקומנו"

הגאון רבי צבי פורת חתם את הביקור באומרו: "התפיסה הארגונית בשיבא הינה לתת את המענה הרפואי המצוין לכל אדם באשר הוא. בשנים האחרונות מוביל פרופ' קרייס עם ההנהלה כולה מהלך של התאמת והנגשת השירותים גם לצרכי ציבור שומרי המצוות, כשכל צוותי הרפואה הסיעוד והלוגיסטיקה רואים חשיבות ערכית בקידום התנאים המאפשרים לכל אדם לזכות לקבל אצלינו את הטיפול ברמה הרפואית הגבוהה ביותר".

יו"ר "למענכם" הודה לרופאים על האירוח המהווה נדבך נוסף בהידוק הקשר ושתוף הפעולה בין 'למענכם' והמרכז הרפואי שיבא. 

תל השומר ייעוץ רפואי למענכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד