י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שכחת ילדים ברכב – איך למנוע אסון

ארגון בטרם פרסם המלצות חשובות למניעת התופעה וטכנולוגיות דיגיטליות הבודקות אם יש ילד ברכב או אפליקציות מיוחדות לטלפון פותחו כדי למזער את התופעה. איך למנוע את האסון הבא אצלכם? המדריך המלא.

שכחת ילדים ברכב – איך למנוע אסון
שכחת ילדים ברכב צילום: pexels

על פי ארגון בטרם בכל שנה נשכחים ברכב מאות ילדים. לעתים מדובר בזמן קצר והילדים חוזרים הביתה בריאים ושלמים. במקרים רבים אחרים עשרות ילדים קיפחו את חייהם ברכב החם. התופעה מתרחשת באחוזים גבוהים יותר במשפחות מרובות ילדים, ה"מפוזרים" בכל בוקר למספר מוסדות לימוד שונים על ידי ההורים. בדיוק כפי שאתם דואגים לעשות ביטוח לרכב בכל שנה, כעת חשוב גם להבטיח את שלומם של הנוסעים בו באמצעים פשוטים.

ארגון בטרם פרסם המלצות חשובות למניעת התופעה וטכנולוגיות דיגיטליות הבודקות אם יש ילד ברכב או אפליקציות מיוחדות לטלפון פותחו כדי למזער את התופעה. איך למנוע את האסון הבא אצלכם? המדריך המלא.

בדקו את כל המושבים ברכב לפני שאתם עולים הביתה

בכל בוקר, כאשר הילדים מגיעים לגנים ולבתי הספר, כאשר אתם בדרך לעבודה או לבית הכנסת התחילו מנהג חדש: בדקו האם מושבי הרכב ריקים? בבוקר, הילדים עייפים עדיין ועשויים להירדם ברכב. לכן לא מספיק רק להביט לאחור ולשאול אם מישהו נשאר ברכב אלא חשוב לפתוח את הדלת עצמה ולראות שכל הקטנטנים במקום בטוח.

התקשרו לבן הזוג לאחר שכל הילדים במוסדות הלימוד

אם אתם מתחילים לסגל הרגל של שיחה עם בן הזוג שלכם או משלוח SMS מפורט עם שמות כל הילדים שהשארתם במוסדות הלימוד הדבר יחייב אתכם לשחזר בזיכרונכם את הרגעים בהם כל אחד מהילדים ירד מרכב. הקפידו לעשות זאת מדי יום ואם אחד מכם שכח להתקשר להורה השני – התקשרו אליו על מנת לוודא שכולם בגנים ובבתי הספר.

השאירו את התפילין והסידור לצד הילדים

אם אתם יודעים שתצטרכו את התפילין והסידור בעוד שעה – השאירו אותם ליד הילדים במושב האחורי. תוכלו להשאיר גם את הארנק או חפצים אחרים שאתם יודעים שתצטרכו להוציא כאשר תחזרו לבית או למקום העבודה שלכם.

אל תשאירו את הילדים אפילו לרגע אחד לבד ברכב

רבים יוצאים לקנייה של מוצר אחד כאשר הילדים נמצאים עדיין בתוך הרכב. לעתים, הילדים הגדולים יוצאים מהרכב ומצטרפים אליכם והקטנים נשארים לבדם ברכב. אינכם יכולים לדעת בוודאות כי תחזרו בעוד מספר דקות. לכן, גם אם הדבר אינו נוח השאירו לפחות מבוגר אחד ברכב עם הילדים כאשר הוא מודע לאחריותו ואינו מצטרף אליכם. על המבוגר לשבת ברכב עם הילדים כאשר המזגן דולק.

אביזרים שונים שמסייעים למנוע שכחה

כיום ניתן לרכוש מגוון רחב של אביזרים המסייעים למנוע שכחה של הילדים ברכב. הראשון מחבר בין מפתחות הרכב למנשא התינוק ומחייב אתכם לנתקו ממנשא התינוק או מושב הבטיחות ברכב. רצועה מיוחדת המכונה "רצועת החיים" מתחברת לחובק ההגה ומתזכרת את ההורה כאשר הוא מנתק את מפתחות הרכב ויוצא לדרכו להביט לאחור ולבדוק האם אחד הילדים נשכח

קיימים גם אביזרים נוספים אותם ניתן להניח על הילד והם משדרים בזמן אמת אם הטלפון הנייד שלכם או מפתחות הרכב התרחקו מהילד. בין האביזרים הללו ניתן לציין את Baby Seat’er הדיגיטלי המתחבר לכסא התינוק ולמחזיק המפתחות של הרכב ובודק האם נשאר ילד במושב הבטיחות?

Childminder שפותח בארה"ב ונמכר גם בארץ מתריע אם הילד לא עזב מסיבה כלשהי את הרכב כאשר ההורה מתרחק 15 מטר מהרכב. המערכת מפעילה אזעקה חזקה שמושכת לא רק את תשומת לב ההורה אלא גם עוברי אורח שיכולים להתערב בנעשה ולהציל ילד שהושאר ברכב.

יד שרה מאפשרת היום לשאול ללא תשלום מתקן טפ-צפה דיגיטלי המפעיל אזעקה כאשר ההורה מרוחק 10 מטרים מהמנשא של הילד.

אפליקציות למניעת שכחה של הילד ברכב

אם אתם משתמשים בטלפון נייד חכם ניתן להוריד אפליקציות מיוחדות שנועדו למנוע שכחה של הילדים ברכב. בין האפליקציות הללו ניתן לציין את Don’t forget your baby שמתחברת לחיבור הבלות'וס ברכב ומפעילה תזכורת להורה שלא ישכח את הילד, אפליקציה נוספת ישראלית המכונה שמרטף ומתאימה למכשירי אנדרואיד בלבד, Baby Minder שמזהה כי הנהג התרחק מהרכב ומשתמשת בחיישני הGPS  על מנת להזכיר לנהג לבדוק אם הילד ברכב ואפליקציות נוספות המזכירות להתקשר בכל יום למוסד הלימודי לוודא כי הילד אכן הגיע (במקרה שהילדים מגיעים בהסעה של הורה אחד המסיע מספר ילדים מבתים שונים).

לסיכום, ניתן למנוע אסון ע"י פתרונות פשוטים יחסית וסיגול דפוסים חדשים הכוללים שגרות בוקר וערב קבועות כאשר משאירים את הילדים במוסדות הלימוד או אוספים אותם בסוף היום.

שכחת ילדים ברכב ארגון בטרם פתרונות טכנולוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד